۸ راه برای مقابله با نا امیـدی

گزارشگر:سه شنبه 2 عقرب 1396 - ۰۱ عقرب ۱۳۹۶

بخش دوم و پایانی/

 

mandegar-3بیشتر افراد زمانی که از روند کُند کارِ خود خسته می‌شوند، معمولاً به چنین موارد و تبلیغاتی نظیرِ «این همان چیزی است که شما نیاز دارید» و «ما همه چیز را برای شما آسان کرده‌ایم» روی می‌آورند. اگر آینده‌نگر باشید، می‌توانید به خوبی پیش‌بینی کنید که اگر برای ۶ ماه بر روی کار فعلیِ خود تمرکز کنید، آن‌وقت از تمام این پیشنهادهای گونه‌گون، منفعت بیشتری عایدتان خواهد شد. دیگر نمی‌خواهیم در این‌جا اشاره کنیم که در صورت رجوع نکردن به این تبلیغات، پول خود را دور نریخته و همان مبلغی که قرار بوده بابت این تبلیغ‌ها پرداخت کنید را جمع می‌کنید.
ببینید چه چیزی در زنده‌گی‌تان اولویت دارد، ابتدا همان را انجام دهید. هر کاری که وقت و هزینۀ شما را تلف می‌کند و هیچ حاصلی هم در بر ندارد، باید از برنامۀ زنده‌گی‌تان حذف شود.
۵ـ با راه‌حل‌های چندجانبه، شما همیشه چند حق انتخاب متفاوت دارید.
فقط کافی است بر روی راه‌های مختلف تمرکز کرده و آن‌ها را در ذهن تجسم کنید. به خودتان بگویید که من باید به عنوان مثال، ۸ راه‌حل مختلف برای فایق آمدن بر مشکل فعلیِ خودم پیدا کنم. تنها دانستن این مطلب که راه‌حل‌های متفاوتی پیش روی‌تان قرار دارند، به شما کمک می‌کند که احساس بهتری پیدا کنید. طبق لیستی که تهیه کرده‌اید، انتخاب‌های متفاوت انجام دهید و کار خود را بر روی برنامه دنبال کنید.
۶ـ اهل عمل باشید
شما زمانی که به ناامیدی می‌رسید، معمولاً شور و اشتیاق اولیۀ خود را از دست می‌دهید و دیگر حتا تمایلی ندارید که به موضوع مورد نظر فکر کنید. مساله‌یی که برای‌تان پیش آمده، دشوار است، از آن ناامید شده‌اید، و احساس می‌کنید که نمی‌توانید کار به جایی ببرید. بنابراین هر کاری که شما را از آن دور کند، برای‌تان جالب‌تر به نظر می‌رسد. در یک چنین زمانی، به دنبال این هستید که هر طور شده، از کار اصلی طفره بروید؛ اما اگر اهداف از پیش تعیین شده را داشته باشید و مسیر مناسبی را برای خود انتخاب کرده باشید، گذر از این دست‌اندازهای کوچک، نباید شما را خسته و ناراحت کند.
توماس ادیسون گفته: «بسیاری از افراد شکست‌خورده کسانی هستند که متوجه نبوده‌اند تا چه اندازه به اهداف خود نزدیک شده‌اند.» مسالۀ دیگری که ممکن است اتفاق بیافتد، این است که شما وقت زیادی را صرف نگرانی می‌کنید. نگرانی یکی از بدترین راه‌های اتلاف انرژی است و اجازه نمی‌دهد که شما به جلو حرکت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که اهل عمل باشید. زمانی که مجدداً توانستید به سمت جلو حرکت کنید، آن‌وقت متوجه می‌شوید که دیگر دلیلی برای نگرانی‌های‌تان وجود ندارد.
۷ـ تجسم نتیجۀ مثبت بهتر است
بیشتر آن وقتی را که می‌خواهید صرف نگرانی و ترس و منفی‌بافی کنید، صرف مثبت‌اندیشی کنید. بزرگترین قهرمانان ورزشی جهان، خودشان را در حالی تجسم می‌کنند که بدون هیچ‌گونه عیب و نقصی مسابقات مختلف را به نفع خود به پایان می‌رسانند. هیچ جایگاهی برای شکست در ذهن این افراد وجود ندارد. این درست همان چیزی است که شما هم باید به آن برسید. خودتان را ببینید که به آرزوها و اهداف‌تان می‌رسید. خودتان را تصور کنید که به آرزوهای‌تان رسیده‌اید، چه احساسی دارید؟ چه می‌گویید؟ بر روی این کار وقت بگذارید؛ این امر به شما امید می‌دهد تا راه‌تان را ادامه دهید.
۸ـ مثبت باقی بمانید
معمولاً موارد مختلف به آن اندازه‌یی که آن‌ها را در ابتدای کار می‌بینید، بد نیستند. گاهی اوقات چیزها بدتر از آن‌چه هستند، به نظر می‌رسند. تنها به این دلیل که ما خودمان خسته هستیم و از نظر ذهنی آماده‌گی نداریم. کمی استراحت و نگه داشتن حس شوخ‌طبعی، می تواند به شما کمک کند. این‌گونه احساس‌ها به سرعت از میان می‌روند و شما مجدداً به حالت عادی باز می‌گردید.
یک ذهن باز خیلی راحت‌تر می‌تواند راه‌حل‌های متفاوت را پیدا کرده و آن‌ها را به کار ببند، تا یک ذهن کسل و خسته. یک ذهن ناامید، به همه‌چیز این‌گونه نگاه می‌کند: «فایده‌اش چیست؟». یک ذهن بسته نیز نمی‌تواند راه‌حل‌های ممکن را بررسی کرده و آن‌ها را تشخیص دهد.
باید بدانید که گزینه‌های مختلف، چه هستند و بر طبق برنامه، هر یک را امتحان کنید. هدف شما این است که راه‌حل مناسب را انتخاب کرده، تمام حواس خود را روی آن متمرکز کنید، و سپس عکس‌العمل مناسب نشان دهید.

 

 

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.