هراتیان تصویر قهرمان ملی را در شش ماه نقاشی کردند

گزارشگر:داود مکارم/ سه شنبه 20 سنبله 1397 - ۱۹ سنبله ۱۳۹۷

بزرگترین تصویر نقاشی شده شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور در ولایت هرات رونمایی شد.
این اثر هنری که گفته می‌شود طی شش‌ماه گذشته به اتمام رسیده است، صبح دیروز با حضور شماری از مقامات دولتی وفرهنگیان هرات در منطقۀ باغ ملت رونمایی شد.
mandegar-3این اثر هنری که توسط عبدالستار فرزام یکتن از استادان هنر نقاشی و جمعی از فرهنگیان درهرات نقاشی گردیده است و که بالای تپه‌یی درسمت شمال شهر هرات نصب گردیده است.
گفته شده است که کار روی این اثرهای ماندگار مدت شش ما زمان برده است.
احمد احسان سروریار، ریس پیشین ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات و مجری این طرح می‌گوید: طرح این اثرهنری به منظور یاد بود ازهفته شهید و سالروز شهادت قهرمان ملی در هشت ماه گذشته در قلعه اختیارالدین به اجرا گذاشته شد که ظرف شش ما به اتمام رسیده است.
او افزود: رنگ و پارچه‌یی‌ که در این عکس ازآن استفاده شده است از خارج کشور خریداری گردیده که تا ۵ سال قابیلیت و مقاومت در مقابل آفتاب، باران و باد را خواهد داشت.
این تصویر پس از آن‌که پرده برداری شد، از سوی احمد احسان سرور یار، رییس پیشین ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات به بنیاد شهید مسعود در ولایت هرات اهدا گردید.
عبدالستار فرزام نقاش این اثر می‌گوید: تمامی کار این تصویر توسط دست انجام شده است که از مردم و بازدیدکننده‌گان انتظار می‌رود تا در قسمت حفظ و نگهداری این اثر هنری کوشا بوده ومسوولان را همکاری نمایند.
درهمین حال؛ مسوولان بنیاد قهرمان ملی در هرات و کابل از این کار هنری قدردانی نموده می‌گویند: ولایت هرات همیشه در عرصه کارهای فرهنگی پیشگام بوده که این یکی دیگر ازشاهکارهای فرهنگیان هرات می‌باشد.
آنان می‌گویند:‌ در روزهای آینده سیستم نورپردازی این تصویر را تنظیم خواهند کرد تا از طرف شب نیز از فاصله‌های دور قابل دید باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.