سناتوران: حکـومت در تأمیـن امنیت نامـزدان انتخـابات کوتاهـی کـرده است

گزارشگر:دو شنبه 23 میزان 1397 - ۲۲ میزان ۱۳۹۷

مجلس سنا از افزایش حملات انتحاری بر پیکارهای انتخاباتی نامزدان انتخابات پارلمانی ابراز نگرانی کرده و حکومت را مسوول این رخدادها عنوان کرد.
هر چند برخی سناتوران رقابت ناسالم نامزدان را سبب افزایش حملات بر پیکار‌های انتخاباتی عنوان کردند؛ اما رییس مجلس سنا در نشست دیروز این مجلس گفت: «حملات برکمپاین‌های انتخاباتی هرچند ناشی از مشکلات میان خودی نامزدان و یا دسیسه دشمن باشد، حکومت mandegar-3مکلفیت دارد از وقوع چنین حوادث جلوگیری کند.»
فضل الهادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا می‌گوید، امنیت پیکارهای انتخاباتی در کمتر از یک هفته باقی مانده بسیار مهم است و باید حکومت اقدام‌های جدی را روی دست گیرد.
به گفتۀ او، وزارت دفاع، داخله و ریاست امنیت ملی باید در مورد تأمین امنیت انتخابات اطمینان دهند تا مردم افغانستان بدون کدام هراس در روز انتخابات به پای صندوق‌های رأی بروند.
همچنان، محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا می‌گوید: «دشمن در برابر ارادۀ مردم افغانستان قرار گرفته است و مردم و نامزدان برای دموکراسی قربانی می‌دهند.»
آقای ایزدیار با اشاره به حوادث اخیر در ولایت تخار، هلمند و ننگرهار گفت که حکومت به‌‎ویژه نهادهای امنیتی باید مسوولیت خود را ادا کرده و عاملان حملات بر یپکارهای انتخاباتی را بازداشت و مجازات کنند.
دور روز پیش انفجاری در گردهم‌آیی انتخاباتی نظیفه یوسفی نامزد انتخابات مجلس در ولایت تخار رُخ داد که در نتیجۀ آن حدود ۲۰ نفر کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.
این در حالی است که کمیسیون انتخابات نیز اعلام کرده است که از آغاز روند انتخابات مجلس تاکنون ۸ نامزد انتخابات پارلمانی کشته شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.