غنی: طرف‌دار برگزاری همزمان انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولسوالی‌ها هستم

گزارشگر:شنبه 4 قوس 1397 - ۰۲ قوس ۱۳۹۷

رییس حکومت وحدت ملی در دیدار با نامزدان شوراهای ولسوالی‌ها گفته او طرف‌دار این است که انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولسوالی‌ها به صورت هم‌زمان برگزار شود.
در خبرنامه‌یی که از سوی دفتر رسانه‌های ارگ نشر شده، آمده است که در این دیدار که در قصر گلخانه انجام شد، نمایندگان نامزدان شوراهای ولسوالی‌ها خواسته‌اند تا انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولسوالی‌ها به صورت هم‌زمان برگزار شود چرا که هیج بدیل دیگری در این mandegarزمینه وجود ندارد.
انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها قرار بود هم‌زمان با انتخابات پارلمانی در ماه میزان برگزار شود اما به دلایلی مانند ناامنی، شمار کم نامزدان شورای ولسوالی‌ها در برخی مناطق و همچنین نامزد نشدن زنان در تعداد زیادی از ولسوالی‌ها موجب شد تا کمیسیون انتخابات، خواهان تأخیر در برگزاری آن گردد.
آقای غنی گفته است که کلید نجات کشور برگزاری انتخابات است. رییس حکومت وحدت ملی گفته که او هم طرف‌دار برگزاری هم‌زمان انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ‌ولسوالی‌ها می‌باشد اما در این مورد کمیسیون انتخابات باید تصمیم‌گیری کند.
انتخابات ریاست‌جمهوری طبق تقویم قبلی قرار است در آخر ماه حمل سال آینده برگزار گردد. اما در محافل سیاسی صحبت‌هایی از احتمال به تأخیر افتادن این انتخابات به دلیل آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان مطرح شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.