سرور دانش: دربارۀ نقش سرمایه‌گذاران در تصمیم‎گیری‌های اقتصادی توجه صورت می‌گیرد

گزارشگر:یک شنبه 2 جدی 1397 - ۰۱ جدی ۱۳۹۷

mandegarهیأت رهبری شورای عالی صنایع، معادن و سرمایه‌گذاران افغانستان در دیدار با سرور دانش معاون دوم ریاست حکومت گفته اند که نماینده این شورا در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی حضور داشته باشد. معاون دوم ریاست حکومت وحدت ملی به آنها گفته است که خواست آنها از طریق نهادهای دولتی دنبال می‌شود.
دفتر رسانه‌های محمدسرور دانش می‌گوید، هیأت رهبری این شورا پیش از چاشت دیروز با آقای دانش دیدار کرده و گفته اند که حکومت در تأمین امنیت سرمایه‌گذاران و نیز ایجاد سهولت‌های بیشتر برای فعالیت نهادهای اقتصادی خصوصی بیشتر از گذشته توجه کند.
در خبرنامه گفته شده است: «هیأت رهبری شورای عالی صنایع، معادن و سرمایه‌گذاران افغانستان از حکومت خواستند که نماینده این شورا در تصمیم گیری‌ها و پالیسی‌های اقتصادی کشور حضور داشته باشد تا بتواند دیدگاه و طرح‌های این شورا را مستقیماً ارایه کند».
سرور دانش در این دیدار گفته است که توسعه صنعت و تجارت از اولویت حکومت است. شورای عالی اقتصادی که تحت نظر رییس‌جمهور فعالیت می‌کند یکی از اهداف ایجاد این شورا رسیده‌گی به مشکلات بخش سکتور خصوصی بوده و در نتیجه کارکرد این شورا زمینه تطبیق طرح‌ها و تسهیلات برای فعالیت تاجران و سرمایه‌گذاری بیشتر شده است.
همچنان سرور دانش به اصلاحات در بخش قوانین نیز اشاره کرده و گفته است که دستاورد در این بخش، سهولت‌های قانونی را برای رشد نهادهای اقتصادی خصوصی و سرمایه‌گذاری، بیشتر فراهم کرده است.
معاون دوم ریاست حکومت وحدت ملی می‌گوید که حکومت برای تامین امنیت بخش خصوصی «کمیته مصونیت سکتور خصوصی» را ایجاد کرده که با همکاهنگی حکومت و بخش خصوصی فعالیت می‌کند.
آقای دانش به این هیأت گفته است که خواسته‌های آنها از از طریق نهادهای حکومتی دنبال می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.