آرای برخی از مراکز رأی‌دهی کابل بازهم بازنگری می‌شود

گزارشگر:چهارشنبه 12 جدی 1397 - ۱۲ جدی ۱۳۹۷

مسوولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند که آرای برخی از مراکز رأی‌دهی در ولایت کابل، دوباره بازنگری خواهد شد. عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات به خبرگزاری هشدار می‌گوید که ممکن است از بازنگری آرای برخی از مراکز رأی‌دهی آغاز گردد.
کمیسیون انتخابات پیش از این، نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ۳۲ ولایت را اعلام کرده است. این در حالی است که تنها نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی

3

ولایات کابل، بغلان، حوزه هندوباوران و حوزه کوچی‌ها باقی مانده است.
عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات گفته بود که قرار است نتایج ابتدایی ولایات و حوزه‌های باقی مانده تا آخر هفته جاری اعلام گردد.
او گفته بود که روند باز شماری و ثبت آرای انتخابات پارلمانی کابل در سیستم عمومی به اتمام رسیده و به‌زودترین فرصت اعلام می شود؛ اما اکنون می‌گوید احتمالاً تعویق اعلام نتایج انتخابات کابل باز هم وجود دارد و این مسأله فردا به گونه روشن مشخص خواهد شد.
آقای ابراهیمی چند روز پیش گفته بود که به‌خاطر حرف و حدیث‌هایی در مورد تقلبات گسترده در انتخابات پارلمانی ولایت بغلان، اعلام نتایج آن با کمی مشکل مواجه شده و هنوز به پایان نرسیده است.
این در حالی است که در آخرین مورد، دو روز پیش
کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت پکتیا را اعلام کرده بود. قرار بود کمیسیون انتخابات، نتایج ابتدایی تمام ولایات را به تاریخ دهم قوس اعلام کند، اما هنوز هم اعلام نتایج ابتدایی دو ولایت و دو حوزه رأی‌دهی باقی مانده است.
کمیسیون رسیدهگی به شکایات انتخاباتی، روز (پنج‌شنبه ۱۴ قوس)، انتخابات پارلمانی ولایت کابل را به دلیل تقلبات گسترده و جرایم انتخاباتی باطل اعلام کرد، اما کمیسیون انتخابات با این تصمیم مخالفت کرد و اعلام کرد که تصمیم کمیسیون شکایات سیاسی، احساساتی، عجولانه و بدون اسناد کافی است.
این تصمیم کمیسیون شکایات، مشکلات و جنجال‌های تازه‌یی را در روند انتخابات افغانستان ایجاد کرد. یک روز پس از این تصمیم، هر دو کمیسیون در اعلامیه‌یی مشترک دیگر اعلام کردند که تصمیم در ابطال آرای انتخابات پارلمانی حوزه‌ کابل تجدید نظر خواهد شد.
کمیسیون انتخابات پذیرفت که تعداد آرای بایومتریک شده و سایر اسناد مورد نیاز را در اختیار کمیسیون رسیدهگی به شکایات انتخاباتی قرار دهد. سرانجام روند بازشماری آرای انتخابات پارلمانی ولایت کابل (چهار شنبه ۲۱ قوس) پس از یک هفته تأخیر، دوباره آغاز گردید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.