کمیسیون شکایات انتخاباتی: مامـوران دولتـی در کـار ما دخـالت می‌کننـد

- ۰۲ دلو ۱۳۹۷

کمیسیون شکایات انتخاباتی، اعلام کرده است که ماموران دولتی در شماری از ولایات و حوزه‌های انتخاباتی، در روند عادی بازشماری و ارزیابی آرا مداخله می‌کنند و آن را به چالش کشیده‌اند.
کمیسیون شکایات انتخاباتی، با نشر اعلامیه‌یی گفته است که مداخلۀ ماموران دولتی به‌شمول اعضای شورای ولایتی در روند پیش‌برد امور انتخاباتی و رسیدهگی به شکایات، به انتخابات صدمه می‌زند و سبب بی‌اعتباری این نهادها خواهد شد.
mandegarاین کمیسیون هشدار داده است که در صورت تکرار این‌گونه مداخلات و یا مواصلت شکایت و یا گزارش از این بابت، مداخله کنندهگان شناسایی و با آنان برخورد جدی و قانونی خواهد شد.
کمیسیون شکایات انتخاباتی، از نهادهای دولتی خواسته است که به فراهم‌آوری تسهیلات و زمینه‌سازی مساوی و عادلانه برای پیش‌برد روند باقی مانده انتخاباتی محدود باشند و بی‌طرفی خود را حفظ کنند.
این کمیسیون همچنان تأکید کرده است که نامزدان راه‌یافته در نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی، افرادی نیستند که راه رفتن‌شان به فهرست نهایی از سوی کدام نهاد قانونی تضمین شده باشد، به همین دلیل با فشار وارد کردن به کمیسیون‌های انتخاباتی در روند عادی انتخابات مداخله نکرده و منتظر نتایج نهایی باشند.
کمیسیون شکایات انتخاباتی تأکید کرده است که اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی، به هیچ عنوان برندهگان و بازندهگان نهایی را مشخص نمی‌سازد و نتایج نهایی، بعد از رسیدهگی به تمام شکایات و نتیجه‌گیری‌های مبتنی بر آن‌ها اعلام خواهد شد.
این در حالی است که شماری از نامزدان انتخابات پارلمانی از حوزۀ انتخاباتی ولایت کابل، کمیسیون انتخابات را به تقلبات گسترده متهم می‌کنند و تأکید دارند که آرای استفاده شده در انتخابات پارلمانی ولایت کابل باید باطل اعلام گردد.
علی‌رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید: «بعد از اعلام شدن نتایج ابتدایی حوزۀ کابل و کوچی‌ها، نامزدان معترض صدها فورم ثبت شکایت از کمیسیون گرفته اند و تا حال دست‌کم صد نفر شکایات شان را به گونه رسمی ثبت کرده‌اند».
ده‌ها تن از نامزدان معترض در کابل که به فهرست ابتدایی انتخابات پارلمانی راه نیافته اند، از چند روز به این‌سو دست به اعتراض زدند و صبح دیروز چهار دروازۀ ورودی به شهر کابل را بستند.
نه تنها در کابل، بلکه در شماری از ولایات نیز شمار زیادی از نامزدانی که نام‌شان در فهرست نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی نیامده است، دست به اعتراضات گسترده زده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.