محمود صیقل: از بهر رفتارهای غیرمسلکی در وزارت خارجه استعفا می‌دهم

- ۲۵ حمل ۱۳۹۸

محمود صیقل، نمایندۀ پیشین افغانستان در سازمان ملل و یکی از کارمندان ارشد دستگاه دیپلماسی این کشور، از ادامۀ کار در وزارت خارجه استعفا داد.
آقای صیقل در متن استعفانامۀ خود نگاشته است: «نابسامانی‌های سیاست داخلی و حکومت‌داری بالای سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی تأثیر ناگواری گذاشته است، اما از شش ماه mandegarبه این طرف به درخواست من برای رفع این نابسامانی‌ها پاسخی داده نشده است».
او تأکید کرده که در ماه میزان سال پیش، نامه‌یی را از نیویارک عنوانی رییس‌ حکومت وحدت ملی و رییس اجرایی فرستاده تا به این امر توجه شود، اما حالا که بیش از شش ماه از آن گذشته، هنوز هم پاسخی دریافت نکرده است.
آقای صیقل گفته است: «آرزو داشتم و تلاش کردم که در کابل نیز با بهبودی سیاست داخلی و دولت‌داری، دیدگاه روشن و مشترک افغانی شکل گرفته و در پرتو آن دیپلماسیِ پیش‌گیرانه و فعال ابتکار صلح و جنگ را در اختیار کشور ما قرار دهد، اما با تأسف که بنا بر مجموعی از دلایل مختلف این امر تحقق نیافته است».
او تأکید کرده است که با گذشت هر روز، دستگاه دیپلماسی افغانستان دست‌خوش حرکت‌های واکنشی، انفعالی، سلیقه‌یی، پاشان، نامتعارف و غیرمسلکی قرار می گیرد.
آقای صیقل گفته است: «تا فراهم شدن زمینه برای ریفورم واقعی در دست‌گاه دیپلماسی کشور، متاسفم که نمی‌توانم همکاری خود را با وزارت خارجه ادامه دهم».
آقای صیقل، پیش از این به مدت چهار سال به عنوان نمایندۀ افغانستان در سازمان ملل متحد کار کرده بود. او یکی از کارمندان ارشد دستگاه دیپلماسی افغانستان بود. چند ماه پیش عادله راز به عنوان نمایندۀ افغانستان در سازمان ملل متحد گماشته شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.