نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری: غنی خودخواه و بی‌کفایت است

- ۲۸ جوزا ۱۳۹۸

برخی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، ضمن انتقاد شدید از محمداشرف غنی به دلیل ادامۀ کارش بعد از اول جوزا، او را فردی خودخواه می‌داند و می‌گویند که او هیچ اتکا و احترامی به قانون ندارد.
محمدابراهیم الکوزی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز در یک نشست خبری در کابل، ضمن انتقاد از اقدامات رییس حکومت وحدت ملی گفت که تمامی اقدامات آقای غنی بعد از اول جوزا، فاقد وجاهت قانونی است.
mandegarآقای الکوزی گفت که غنی یک انسان بی‌کفایت است که در طی پنج‌سال حکومتش، ناتوانی او در عرصه حکومت‌داری برای مردم افغانستان واضح شده‌است.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان گفت که در روزهای اخیر آقای غنی اقدامات خلاف قانون خود را افزایش داده است، عزل‌ و نصب‌های مقامات، سفرهای داخلی و خارجی و دیگر اقدامات او از اول جوزای سال جاری غیرقانونی است.
او افزود: محمداشرف غنی، فاقد اخلاق سیاسی است و به نگرانی‌های نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری توجهی ندارد و با آنان مورد مسایل جاری کشور مشورتی نکرده‌است.
آقای الکوزی می‌گوید که در طی دوره ریاست‌جمهوری آقای غنی، بیش از چهل‌هزار نظامی افغانستان، خود را از دست داده و هزاران تن دیگر نیز زخمی شده‌است.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد شدید از رییس حکومت گفت که آقای غنی یک انسان خودخواه است و در طی این مدت، بدون توجه به اصول انتخابات، کمپاین‌های تیم خود را با سفرهای داخلی و خارجی آغاز کرده‌است.
الکوزی با بیان اینکه تیم او به شدت نگران انتخابات ریاست‌جمهوری آینده است، گفت که همان‌طور که انتخابات پارلمان با تقلب گسترده‌یی برگزار شد، ما نسبت به مهندسی انتخابات آینده از سوی تیم غنی نگران هستیم.
محمدحنیف اتمر رییس دستۀ انتخاباتی «صلح و اعتدال» نیز حکومت را به راه‌اندازی کمپین پیش از وقت متهم کرده است.
او دیروز در توییتی نوشته است در شرایط کنونی اولویت مهم حکومت احیای اعتماد از دست رفته مردم به روند انتخابات می‌‌باشد اما حکومت فعلی با راه‌اندازی کمپین انتخاباتی پیش از وقت بی‌اعتمادی مردم را به این روند عمیق‌تر می‌سازد. او افزوده است حکومت با «چنین تخلف سریع از قانون و عرف سیاسی بر روی مسوولیت‌پذیری می‌خندد».
این در حالی‌ست چندی پیش که شورای نامزدان ریاست‌جمهوری هشدار داده بودند که در صورت ادامۀ کار حکومت، از همه گزینه‌های قانونی برای اعمال فشار بر رییس حکومت، به هدف کنار رفتن از قدرت کار خواهند گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.