بخش‌هایی از اشکمش به دست طالبان افتاد

- ۱۲ اسد ۱۳۹۸

طالبان حدود ساعت ۴ صبح دیروز از سه استقامت بالای مرکز ولسوالی اشکمش تخار حمله کردند. افراد این گروه بخش‌هایی از بازار ولسوالی اشکمش را تصرف و خودشان را به ساختمان فرماندهی پولیس ولسوالی نزدیک کردند.
شماری از باشنده‌گان محل می‌گویند، ساختمان فرماندهی پولیس ولسوالی اشکمش در مرکز بازار برای چندین ساعت خط‌ نخست نبرد میان طالبان و نیروهای امنیتی بود.
mandegarسمیع خاوری، باشندۀ ولسوالی اشکمش به خبرگزاری سلام‌وطندار گفته است، طالبان بخشی از بازار ولسوالی اشکمش را در اختیار گرفتند و شماری از دکان‌های مردم در نتیجۀ این درگیری‌ها آتش گرفته است.
قیوم قانع، ولسوال اشکمش نیز می‌گوید، طالبان در نخستین ساعات روز با حملۀ گروهی بخش‌هایی از بازار را تصرف کردند، اما با رسیدن نیروهای کمکی از مرکز، حملات طالبان عقب‌زده شد.
به گفتۀ او، طالبان در حال حاضر در خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند و نیروهای امنیتی نیز آمادۀ عملیات در این ولسوالی اند.
ولسوال اشکمش می‌افزاید، در حمله هوایی نیروهای امنیتی، شماری زیادی از جنگ‌جویان طالبان که به عنوان نیروی کمکی از بغلان آمده بودند، کشته شده‌اند.
بر بنیاد اطلاعات منابع امنیتی، طالبان از یک‌هفته به این‌سو آماده‌گی حمله بر مرکز ولسوالی اشکمش را داشتند و به همین دلیل شماری از مقامات ارشد طالبان در ولایت تخار به شمول مولوی محسن، والی نام نهاد این گروه برای این ولایت، مولوی عبدالرحیم، مسئول نظامی و فرمانده قطعۀ سرخ طالبان در تخار نیز در لسوالی اشکمش حضور یافته‌اند.
خلیل‌اسیر، سخنگوی پولیس تخار می‌گوید، نیروهای امنیتی برنامۀ عملیات سرکوب طالبان در ولسوالی اشکمش را روی‌دست دارند و این عملیات به‌زودی از زمین‌وهوا آغاز خواهد شد.
مسوولان امنیتی تخار ادعا می‌کنند، در درگیری‌یی که صبح امروز در اشکمش آغاز شده است، هیچ نیروی امنیتی آسیب ندیده است، اما در نتیجۀ حملات هوایی ارتش، تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.