ریاست حکومت وحدت ملی: دروازۀ مشورت در روند صلح به روی نظریات سازنده باز است/ ریاست اجرایی: آمـادۀ گفت‌وگو با طالبـان هستیـم

- ۰۸ دلو ۱۳۹۸

ماندگار: سخنگوی ریاست حکومت وحدت ملی می‌گوید، دروازه‌های مشورت حکومت همیشه به روی نظریات سالم و سازنده در روند صلح باز است.
صدیق صدیقی دیروز در یک پیام ویدیویی گفته است که در نتیجۀ تلاش حکومت و حمایت مردم، صلح افغانستان به یک گفتمان ملی، منطقه‌یی و جهانی تبدل شده است.
mandegarاو افزوده است: «رییس جمهور افغانستان در پروسۀ صلح با دقت کامل و تدبیر عمل کرده، تا یک تحلیل واضح از فرصت‌ها و خطرات داشته باشیم».
صدیقی تاکید کرده است: “ما در قدمی که برای صلح و برقرارای صلح در افغانستان گذاشتیم، به حیث حکومت، با مردم مشوره کردیم، با سیاسیون مشوره کردیم و دروازه های مشوره همیشه به روی نظریات سالم و سازنده باز بوده است.”
آقای صدیقی خاطرنشان کرده که هدف اساسی حکومت برقراری دایمی صلح است و حکومت برای عملی کردن برنامه صلح خود، پشتیبانی مردم را دارد.
صدیق صدیقی در حالی از باز بودن دروازه صلح به روی نظریات سازنده سخن می‌گوید که شمار از سیاسیون افغانستان به شمول رییس اجرایی حکومت، اشرف غنی را به انحصاری کردن روند صلح متهم می کنند.
چندی پیش عبدالله عبدالله با انتقاد از عملکرد غنی گفته بود که صلح مربوط به مردم افغانستان است و همه حق دارند در این روند دخیل باشند.
همزمان بااین، رییس اجرایی حکومت می‌گوید، کسانی که منتظر خروج کامل و یا قسمی نیروهای خارجی اند تا در جنگ پیروز شوند، اشتباه می‌کنند.
عبدالله عبدالله دیروز در همایش یادبود از قربانیان مردم سالنگ در برابر هجوم ارتش شوروی در ولایت پروان گفت: “به نماینده‌گی از مردم افغانستان حاضر و آماده گفت‌وگو هستیم؛ گفت‌وگوی همه‌شمول با یک هیأت همه شمول، با آن‌هایی که با ما در جنگ اند.”
او افزود: “اگر آنها با جنگ این قصه را ختم می‌کنند و منتظر اند نیروهای خارجی به صورت کامل و یا قسمی از افغانستان می‌برآیند، در اشتباه محض هستند.”
محمد محقق، معاون دوم رییس اجرایی در این همایش گفت: “در عین حالی که دوره‌ جدید ۲۰ سال گذشته، دوره‌ دموکراسی، آزادی بیان و احترام‌گذاشتن به حقوق بشر بود، اما یک نقیصه‌ کافی هم داشت که علیه مجاهدین هجوم‌های بسیار سنگینی شد؛ دادن لقب جنگ‌سالار برای مجاهدین یک ظلم و تحقیر بود که به حق ملت افغانستان کردند.”
این اظهارات رییس اجرایی حکومت در حالی مطرح می شود که ارگ می‌گوید، با تلاش رییس حکومت روند صلح افغانستان از حاشیه به متن آمده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.