امرالله صالح: فاجعه اسلام قلعه تحقیقات عمیق و همه جانبه خواهد شد

- ۲۶ دلو ۱۳۹۹

معاون نخست رییس جمهور، امروز ( یک‌شنبه، ۲۶ دلو) در صفحۀ فیسبوک خود نوشته است که فاجعه اسلام قلعه تحقیقات عمیق و همه جانبه خواهد شد

آقای صالح با ابراز همدردی به بازرگانانی که در اثر آتش سوزی در اسلام قلعه زیان مالی دیده اند، نوشته است که از اینکه این حادثۀ دلخراش تلفات جانی در قبال نداشته است خوشحالم و  شماری از راننده‌ها که جراحت سطحی داشتند در شهر هرات مداوا شده اند.

آقای صالح از دولت ایران به‌خاطر اجازه دادن به ورود صدها لاری کالای تجاری به آن کشور تا از آتش مصوون باشند و اینکه اطفائیه ایران در مهار آتش سهم گرفتند قدردانی کرد.

آقای صالح نبود زیربنای معیاری در تمام بنادر افغانستان را یک معضله خوانده و گفته است که رییس جمهور افغانستان طرح و دیزاین بنادر را با یک شرکت خارجی به نام “ساساکی” قرارداد نموده تا افغانستان بتواند گمرکات و بنادر خود را معیاری سازد.

وی درادامه می‌نویسد: با آنکه حجم تجارت افغانستان با همسایه‌ها بلند رفته است؛ اما تاسیساتِ ما از زمان انزوای کشور است که به هیچ صورت پاسخ‌گوی نیازمندی‌های امروز نیست. در عین حال در هشت ماه گذشته شرکت‌های خارجی را به سرمایه‌گذاری در تأسیسات گمرکی و بنادر افغانستان تشویق کردیم که از این رو، یک شرکت بزرگ جهانی حاضر به سرمایه گزاری شده است و چند کشور دیگر نیز وعده سپردند که امکانات سرمایه‌گزاری در گمرکات و بنادر را مطالعه می‌نمایند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.