امریکا به افغانستان ۳۷ فروند هلیکوپتر بلک هاوک و ۲ فروند هواپیما A-29 می‌دهد

گزارشگر:محمد یونس آرین - ۰۷ سرطان ۱۴۰۰

برخی رسانه ها به تقل از یک منبع افغان اعلام کردند که ایالات متحده امریکا وعده سپرده است که ۳۷ فروند هلیکوپتر بلک هاوک و دو فروند هواپیمای سبک چند منظوره A-29 به افغانستان تامین می‌کند.

به گفته این منبع، این توافق در سفر هیات افغانی به واشنگتن صورت گرفته است.

قابل ذکر است که روز جمعه گذشته، جو بایدن، رئیبرخی رسانه ها به تقل از یک منبع افغان اعلام کردند که ایالات متحده امریکا وعده سپرده است که ۳۷ فروند هلیکوپتر بلک هاوک و دو فروند هواپیمای سبک چند منظوره A-29 به افغانستان تامین می‌کند.

به گفته این منبع، این توافق در سفر هیات افغانی به واشنگتن صورت گرفته است.

قابل ذکر است که روز جمعه گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در کاخ سفید با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی دیدار و گفتگو کرد.

روند خروج سربازان امریکا به اساس توافق‌نامه دوحه میان امریکا و گروه طالبان از افغانستان ادامه دارد، این روند تا ۱۱ ماه سپتامبر به خواست رئیس جمهور کنونی ایالات متحده ادامه خواهد داشت.س جمهور امریکا در کاخ سفید با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی دیدار و گفتگو کرد.

روند خروج سربازان امریکا به اساس توافق‌نامه دوحه میان امریکا و گروه طالبان از افغانستان ادامه دارد، این روند تا ۱۱ ماه سپتامبر به خواست رئیس جمهور کنونی ایالات متحده ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.