یک مقام محلی بدخشان: دولت در برابر طالبان در وردوج نمی‎جنگد

گزارشگر:معین فرزاد - ۰۵ حمل ۱۳۹۲

دولت در ولسوالی وردوج بدخشان چنانی که لازم است در برابر مخالفان مسلح نمی‎جنگد و به همین دلیل است که صفوف نیروهای دشمن، هر روز قوی‌تر می‌شود.
یک مقام محلی بدخشان در تماسی به روزنامۀ ماندگار گفت، از سه روز بدین‌سو نیروهای امنیتی، عملیاتی را به منظور تصفیه و پاک‌سازی کامل ولسوالی وردوج از وجود مخالفان مسلح به‌راه انداخته بودند که متأسفانه در نتیجۀ این عملیات، روز یک‌شنبه سیزده سرباز ارتش از سوی طالبان اسیر، یک تن زخمی و یک تن دیگر کشته شدند.
این مقام محلی گفت که طالبان سربازان اسیرشدۀ ارتش را با پادرمیانی مردم از بند آزاد کردند.
او روز گذشته گفت که همین اکنون عملیات در وردوج ادامه دارد، اما طالبان در برابر نیروهای دولتی به صورت جدی مقاومت می‌کنند.
او با انتقاد تند از دولت گفت: «از سه روز بدین‌سو هواپیماهای دولتی بر فراز ولسوالی وردوج مصروف گشت‌زنی است، ولی آن‌گونه که انتظار می‌رود، موقعیت دشمن را هدف قرار نمی‌دهد. این حرکت نیروهای امنیتی پرسش‎‌برانگیز است، چرا دولت در برابر طالبان عملیات گسترده را آغاز نمی‌کند؟»
اما، معروف راسخ، سخنگوی والی بدخشان می‌گوید، در حملۀ مشترک زمینی و هوایی نیروهای امنیتی، تا اکنون دست‌کم ۶۰ طالب کشته و ۸۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
آقای راسخ هم‌چنان گفت: دولت به نیروهای طالبان فرصت داده بود تا به روند صلح بپیوندند و اسلحۀ دست داشتۀ خود را زمین بگذارند، اما آنان با روند صلح همکاری نکردند و نیروهای امنیتی عملیات نظامی را آغاز کردند. ولی هنوز دروازۀ صلح به روی آنان باز است.
آقای راسخ افزود، عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی وردوج تا پاکسازی کامل آن از حضور مخالفان مسلح ادامه خواهد داشت. او گفت، این ولسوالی کوهستانی است و طالبان در این منطقه در خانه‌های مردم پنهان می‌شوند به این دلیل این عملیات طولانی شده است.
این درحالی‌ست که گروه طالبان با ارسال خبرنامه‌یی به رسانه‌ها کشته‌شدن نیروهای شان را در ولسوالی وردوج تکذیب کرده و ادعا کردند که شمار زیادی از نیروهای امنیتی افغان را کشته ‌اند.
پیش از این، طالبان ۲۳ سرباز ارتش را در ولسوالی وردوج بدخشان پس از دستگیری، تیرباران کردند. هفت سرباز دیگر ارتش، با پا درمیانی مردم از چنگ طالبان آزاد شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.