فرماندهان ارشد ارتش: به‌خاطر انتخابات شورشیان شمال را ناامن می‌سازند

- ۲۴ حمل ۱۳۹۲

مقامات ارتش در شمال کشور می‌گویند که شورشیان در تلاش ناامن ساختن شمال در آستانۀ انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۴ هستند.
جنرال مراد علی مراد فرمانده عمومی نیروی زمینی ارتش می‌گوید: شورشیان در حوزه شمال کشور همواره تلاش دارند که این حوزه را نا امن سازند.
فرمانده عمومی نیروی زمینی ارتش که در نشست گزارش‌‎دهی از چه‌گونگی راه‌اندازی عملیات عقاب صحبت می‌کرد، گفت: سازمان‌های استخباراتی کشورهای همسایه نیز تلاش دارند که شمال کشور را به طرف نا امنی بکشاند.
عملیات عقاب در بخش‌های آسیب پذیر ولایت‌های شمال کشور یک هفته قبل از سوی نیروهای امنیتی افغان با پشتیبانی نیروها بین‌المللی راه اندازی شده است.
مسوولان امنیتی در شمال کشور در حالی از ناامن ساختن این حوزه از سوی مخالفان مسلح دولت و سازمان‌های استخباراتی کشورهای همسایه خبر می‌دهند که قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان تا کمتر از یک سال دیگر برگزار شود.
از سوی دیگر، جنرال مراد علی مراد ضمن این که از توانمندشدن نیروهای امنیتی افغان سخن می‌زند، معتقد است، تلاش‌ها برای آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی هوایی جریان دارد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروهای امنیتی افغان در عملیات‌ها به گونه هماهنگ عمل می‌کنند، افزود: این نیروها توان مبارزه با حملات گروه‌های هراس‌افگن را در شمال کشور دارند.
وی در ادامه گفت: نیروهای امنیتی افغان می‌توانند که از فعالیت‌های تخریبی شورشیان در ساحات تحت پوشش‌شان جلوگیری نموده و به دهشت افگنان اجازه نمی‌دهند که کشور را نا امن سازند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در حالی از آموزش و تجهیز بیشتر نیروهای هوایی صحبت می‌کند که هواره مقامات ارتش در شمال از کمبود تجهیزات نیروهای هوایی نگران هستند.
از سوی دیگر، جنرال زلمی ویسا، فرمانده ارتش در شمال کشور نیز می‌گوید: نیروهای ارتش در شمال توانمندی دفاع از نفوذ شورشیان در مناطق تحت پوشش شان را دارند.
وی با بیان اینکه تاکنون نیروهای هوایی در شمال کشور با کمبود تجهیزات و هواپیماهای جنگی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: این نیروها توان تامین امنیت کشور را پس از سال ۲۰۱۴ دارند.
گفتنی است که نگرانی‌ها نیز مبنی بر ناامن‌شدن کشور پس از سال ۲۰۱۴ با بیرون شدن نیروهای المللی وجود دارد.
اما مقامات امنیتی در کشور همچنان که از کمبود تجهیزات نیروهای امنیتی سخن می‌گویند و تأکید دارند که نیروهای امنیتی می‌توانند که بدون حضور نیروهای خارجی امنیت را در کشور تامین کنند.
با این حال گفته می‌شود که ۸۷ درصد انتقال مسوولیت‌های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان پایان یافته و این پروسه تا سال ۲۰۱۴ تکمیل می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.