دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های: تمرکز ما روی افغانستان است

- ۳۰ حمل ۱۳۹۲

دمیتری مزنتسف دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های روز جمعه اعلام کرد کشورهای عضو این سازمان که همسایگان افغانستان هستند، توجه بسیار زیادی به تحولات این کشور دارند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از پکن، مزنتسف گفت این موضوع محور کنفرانس آیندۀ وزرای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های در چارچوب فرآیند استانبول خواهد بود.
مزنتسف گفت سازمان همکاری شانگ‌های و کشورهای خارج از این سازمان، از ابتکار ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برای واگذاری عملیات مبارزه با مواد مخدر به یک ساز و کار ضد تروریستی منطقه‌یی و ایجاد مرکزی جهانی برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدها در این خصوص حمایت می‌کنند.
وی افزود نیروی بین‌المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان (ایساف) قصد دارد تا پایان سال دو هزار و چهارده از افغانستان خارج شود و مسوولیت تأمین امنیت این کشور برعهدۀ نهادهای اجرایی در افغانستان خواهد بود.
مزنتسف گفت: «کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های به دنبال گسترش همکاری‌ها در عرصه بین‌المللی و تقویت تماس‌ها با اعضای ناظر این سازمان از جمله افغانستان، هند، ایران، مغولستان و پاکستان و همچنین شرکای این سازمان از جمله بلاروس، سریلانکا و ترکیه هستند. این سازمان همچنین به دنبال تقویت همکاری با اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن)، کشورهای مشترک المنافع و یوراسیا و سازمان پیمان امنیت جمعی است.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.