وزارت خارجه: حملات توپخانه‌یی پاکستان را در شورای امنیت منعکس می‌سازیم

- ۲۷ سنبله ۱۳۹۱

وزارت خارجۀ افغانستان هشدار می‌دهد که ادامۀ حملات توپخانه‌یی پاکستان بر ولایت‌های شرقی کشور عواقب منفی بالای روابط کابل و اسلام‌آباد برجا خواهد گذاشت.
به گفتۀ مقام‌های این وزارت، وزیر خارجه در بیانه‌اش در شورای امنیت سازمان ملل متحد موضوع حملات توپخانه‌یی پاکستان را منعکس خواهد ساخت.
جانان موسی‌زی سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته در یک نشست خبری در کابل به خبرنگاران گفت که دولت افغانستان برتوقف بی‌درنگ حملات توپخانه‌یی پاکستان تاکید می‌ورد و ادامۀ این حملات روابط دو کشور را صدمه می‌زند.
آقای موسی‌زی گفت که زلمی رسول وزیر خارجۀ کشور در بیانه‌یی‌که قرار است به زودی در شورای امنیت سازمان ملل ایراد کند، ادامۀ حملات توپخانه‌یی از آن‌سوی خط دیورند برمناطق سرحدی افغانستان را منعکس خواهد ساخت.
نزدیک به دوسال می‌شود که حملات توپخانه‌یی پاکستان بر ولایت‌های شرقی افغانستان ادامه دارد.
در نتیجۀ این حملات شماری از باشنده‌گان مناطق سرحدی افغانستان کشته، زخمی و بی‌خانمان گردیده‌اند.
دولت افغانستان همواره بر حل این مساله از طریق گفت‌وگو و مذاکره تاکید کرده؛ اما تاکنون نتیجۀ این گفت‌وگوها و مذاکرات مشخص نشده و حملات توپخانه‌یی پاکستان ادامه یافته است.
مقام‌های دولت پاکستان تاحالا در مورد دلیل این حملات چیزی نگفته‌اند؛ اما مسوولان ارشد امنیتی افغانستان گفته اند که سازمان استخباراتی پاکستان و ارتش این کشور در تلاش جاباز کردن به تروریستان در مناطق سرحدی کشور می‌باشند.
پاکستان بزرگترین حامی طالبان و القاعده در منطقه شمره می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.