نیرویی به نام تی.ان.تی

- ۲۹ ثور ۱۳۹۲

بخش دوم
سپرهای دفاعی
هرگز برای یک لحظه هم که شده، فراموش نکنید که زنده‌گی یک قضیۀ منطقی است. شما در جهان علت‌ها و معلول‌ها زنده‌گی می‌کنید و در این جهان هیچ چیز به تصادف رخ نمی‌دهد. در حقیقت اسباب آن‌چه را برای‌تان رخ می‌دهد، خود شما با تفکرتان چه مثبت و چه منفی، فراهم می‌کنید.
درک نیروی تی.ان.تی
بعد از این حتا اگر چیزی به نظرتان غیرممکن آمد، هرگز نگویید که غیرممکن است. نگذارید ذهن‌تان در تفکر محدودی که آلوده به پیش‌داوری است، باقی بماند. ذهن خود را از خشم، خصومت، نفرت و واکنش‌های هیجانیِ منفی رها کنید. این افکار جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد.
غربال کردن تصاویر ذهنی
شما از همه چیز، هم چیزهای خوب و هم از چیزهای بد، عکس می‌گیرید و آن‌ها را با احساسی که در آن لحظه دارید، در ذهن خود انبار می‌کنید. آن‌چه در ذهن تصویر می‌کنید، چنان‌چه با نیروی سازندۀ درونی‌تان همراه شود، می‌تواند چیزی را که از آن می‌ترسید یا دوست دارید، برای‌تان به ارمغان آورد. به همین دلیل است که به این نیروی درونی تی.ان.تی می‌گوییم که بسته به سازنده بودن تفکر شما یا مخرب بودن آن برای شما، کار می‌کند. هر طور خود را از ذهن و دل تصویر کنید، همان خواهد شد. جایگزین کردن تصویرهای درست به جای تصویرهای غلط، مستلزم مرور در گذشته است. گذشته‌یی که تصویرهای غلطی هم‌چون ترس، نگرانی و نفرت در آن شکل گرفته‌اند؛ حتا اگر این مرور برای‌تان ناخوشایند باشد، برای یک بار هم شده، دوباره به آن‌ها توجه کنید.
نیروی خالق درون
عزم کنید هر روز مدتی را مشخصاً به منظور آرام کردن بدن و ذهن خود کنار بگذارید. اگر حاضر باشید روزی پنج تا ده دقیقه صبح، بعدازظهر و شب به تمرین برای فرا گرفتن تکنیک آرام‌سازی بدن و ذهن، اختصاص دهید؛ جان جدیدی به خود خواهید دمید و خواهید توانست آن نیروی خلاق درون خود را در اختیار گیرید. با سه بار تکرار در هر روز چنان برای‌تان آرامش یافتن و رها کردن افکار گوناگون عادت خواهد شد که خواهید توانست هر وقت بخواهید، فوراً بنشینید و آن را مرحله به مرحله انجام دهید.
آرامش
آرامش داشته باشید زنده‌گی و جهان را به‌خاطر افکار و اعمال دیگران، بر خود سخت نگیرید. کوشش نکنید پیش از این‌که فرداهای‌تان برسد، همین امروز آن‌ها را زنده‌گی کنید.
باید یا نباید
چند بار به خود گفته‌اید «باید یا نباید؟» نیروی سازندۀ درونی نمی‌تواند به‌طور مغناطیسی چیزها را جذب کند، مگر این‌که با تصمیم‌گیری شما مغناطیس شود و شما باید این نیروی مغناطیس ذهن خود را در جهتی که می‌خواهید هدایت کنید. وقتی از نظر ذهنی و هیجانی در برابر خود می‌ایستید، نیروهای مغناطیسی خود را سردرگم، مات و حتا نابود می‌کنید و ذهن و جسم بی‌جهت، فقط شرایط بی‌جهت و هدف فراهم می‌کند. اگر می‌بینید که نمی‌توانید تصمیم بگیرید، احتمالاً به این علت است که با اندیشه‌ها، عادت‌ها و خواسته‌های قدیمی دست به گریبان هستید که حتا وقتی ندای درونی می‌گوید آن‌ها را کنار بیانداز، نمی‌توانید نیروهای پراکنده را مجدداً سازمان‌دهی کنید. تصمیم بگیرید و مستقیم به جلو پیش روید. فقط دو راه دارید؛ می‌توانید یا سعود کنید یا سقوط. اکنون لحظۀ تصمیم‌گیری است. راهی برای خروج نیست، راهی برای بازگشت نیست، هیچ راهی جز راه جلو وجود ندارد. از خود واقعی درون‌تان دستور بگیرید، از دستورات آن پیروی کنید. هرچه‌قدر که در لحظۀ کنونی مشکل باشد، از کسانی که به آن‌ها بدی کرده‌اید، معذرت‌خواهی کنید. همۀ خشم‌ها و نفرت‌های گذشته را بزدایید. ذهن خود را از ترس‌ها و موانع گذشته پاک کنید تا مجرایی برای افکار خوب شود و بتواند به شما کمک کند تا چیزهای خوب را به خود جذب کنید. تصمیمات، زادۀ شجاعت است و شجاعت از ایمان به خود و نیروی خداییِ درون حاصل می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.