اعضای مجلس سنا: انتحاریان در موترهای شیشه‏‎سیاه آورده می‎شوند

- ۰۶ جوزا ۱۳۹۲

حملۀ گروهی اخیر در کابل نگرانی‌هایی را در ارتباط به افزایش تحرکات مخالفین مسلح در این شهر در میان برخی از اعضای مجلس سنا نیز ایجاد کرده است.
آنها از نهادهای امنیتی افغانستان می‌خواهند که تلاش های بیشتری را به هدف دفع و طرد پلان‌های مخالفین مسلح به خرچ بدهند.
تعدادی از سناتوران در جلسه عمومی روز یکشنبه مجلس سنا گفته‌اند، این مساله باید روشن شود که مهاجمین مسلح چگونه می توانند وارد یک منطقه کابل شوند و حملات انتحاری و مسلحانه را انجام بدهند.
بلقیس روشن یک عضو مجلس سنا گفت: این مردمان چگونه می‌رسند، در موترهای شیشه سیاه، موترهایی که دارای نمبر پلیت مخصوص اند و موترهایی که زره هستند فکر می‌کنم انتقال داده می‌شوند، این توانایی نیست که در موترهای عادی انتقال شوند و در جاهای مهمی بروند که بدون کارت در این سرک‌ها اجازه نمی‌دهد که کسی داخل شود. »
داوود حساس عضو دیگر مجلس سنا گفت: این مواد به قلب شهر کابل چگونه آورده می‌شود، کی می‌آورد و چگونه وارد می‌شود در اصل مشکل این جا است که اشخاصی در دولت استند که این مواد را می‌آورد تا افغان‌ها به خون بکشانند. »
در عین حال، بعضی از اعضای مجلس سنا از شجاعت نیروهای امنیتی در زمینه از پا در آوردن مهاجمین مسلح نیز ستایش کردند.
طالبان روز جمعۀ گذشته بر دفتر آی، او، ام یا سازمان بین المللی مهاجرت در کابل حمله کردند.
مقام‌های امنیتی می‌گویند که نخست یکی از مهاجمین دست به حمله انتحاری زده و سپس سه تن از آنها به تیر اندازی پرداختند.
به گفته این مقام‌ها، در این حمله به شمول ۴ حمله کننده دو غیر نظامی و یک پولیس کشته شده و ۱۷ تن دیگر به شمول یک تبعه ایتالیا و شش محافظ نیپالی زخمی شدند.
مسوولیت این رویداد را طالبان مسلح به عهده گرفتند.
این حمله گروهی در شهر کابل پس از آن صورت می‌گیرد که حدود دو هفته پیش باشنده‌گان این شهر نیز شاهد یک حمله انتحاری در منطقه شاه شهید نیز بودند.
شماری از مقام‌های امنیتی اخیراً گفتند که در سال جاری ۸۵ در صد حملات مخالفین مسلح در شهر کابل متمرکز خواهد بود.
مردم عام نیز در کابل نسبت به از سر گیری حملات انتحاری و مسلحانه در این شهر نگران اند و از ارگان های امنیتی می خواهند که به هدف تامین امنیت پایتخت اقدامات لازم را روی دست بگیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.