کابل به اسلام‌آباد: استفادۀ سیاسی‌تان از طالبان امنیت منطقه را برهم زده است

- ۰۶ جوزا ۱۳۹۲

معاون وزیر خارجه افغانستان به اظهارات همتای پاکستانی خود دربارۀ تجهیز نیروهای امنیتی افغان توسط هند، واکنش نشان داد و آن را رد کرد.
ارشاد احمدی معاون وزیر خارجه روز گذشته با انتشار بیانیه‌یی در واکنش به اظهارات جلیل عباس جیلانی معاون وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: دوستی افغانستان و هند امنیت منطقه را با خطر مواجه نکرده، بل‌که امنیت منطقه را وجود لانه‌های تروریستی در آن طرف خط دیورند و استفاده از تروریسم به عنوان ابزار سیاسی با خطر مواجه کرده است.
به تازه‌گی معاون وزارت خارجه پاکستان درباره تقاضای افغانستان از هند مبنی بر تقویت نیروهای ارتش ملی گفته بود: افغانستان به عنوان یک کشور مستقل هر سیاستی را که خواسته باشد می‌تواند اتخاذ کند، اما پاکستان امیدوار است افغانستان صلح و امنیت عمومی منطقه را نیز در نظر بگیرد.
طالبان ابزار سیاسی پاکستان
معاون وزارت خارجه همچنان گفت که پاکستان گروه طالبان را ابراز سیاسی خود قرار داده است.
آقای احمدی گفت: «پاکستان از گروه طالبان به عنوان ابراز سیاسی استفاده می‌کند و این کار پاکستان، امنیت منطقه را برهم زده است.»
ارشاد احمدی، معین سیاسی وزارت خارجه کشور اعلام کرد که امنیت منطقه ارتباطی با دوستی افغانستان با هند ندارد.
احمدی گفت: «لانه‌های تروریستی در خاک پاکستان امنیت منطقه را برهم زده و اگر پاکستان واقعاً به فکر ثبات و امینت منطقه است، باید لانه‌ها و پایگاه‌ها تروریستان را نابود کند، در چینین حالت صلح و امنیت دایمی در منطقه برقرار خواهد شد.»
اخیراً، حامد کرزی رییس جمهور کشور در دیدار رسمی از هند فهرست تسلیحات و تجهیزاتی را که ارتش افغانستان به آن نیاز دارد به دولت هند سپرد.
آقای کرزی پس از دیدار و گفت‌وگو با رهبران هند به خبرنگاران گفت: «ما فهرست نیازمندی‌های خود را به مقامات هندی سپردیم اکنون تصمیم در این زمینه مربوط به هنداست.»
آنگونه که برخی از رسانه های هندی گزارش دادند، توپهای ۱۰۵ملی متری، طیاره انتونوف ۳۲ ساخت روسیه، تجهیزات احداث پل های استحکام و وسایط حمل و نقل برای اردو از مهم ترین اقلام این فهرست است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.