حملۀ گروهی طالبان در نیمروز ۳۶ کشته و بیش از ۶۰ زخمی برجا گذاشت

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۱

گروهی از بمب گذاران انتحاری روز سه شنبه دست به حملات همزمان بر چند نقطه شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز در غرب افغانستان زدند. مقام‌ها گفته اند که در این حمله‌ها، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.
این حملات حوالی ساعت چهار بعد از ظهر روز سه شنبه در سه نقطه شهر زرنج صورت گرفت. یکی از این حمله‌ها در نزدیکی تانک تیل دولتی در چهارراهی محکمه و حمله دومی در مقابل شفاخانه دولتی شهر زرنج صورت گرفت که محلات پرتجمع می‌باشند.
مقام‌های ولایت نیمروز گفتند که مجموع مهاجمان انتحاری به ۱۱ تن می‌رسید. مجیب الله لطیفی، معاون فرماندهی پولیس ولایت نیمروز گفت: «حمله کنندگان یک گروه ۱۱ نفره بودند که می‌خواستند چندین حمله همزمان را در کل شهر انجام دهند».
لطیفی افزود: «نیروهای امنیتی شب گذشته دو تن از مهاجمان را کشتند و سه تن دیگر آنها را صبح امروز بازداشت کردند. سه تن از آنها خود را منفجر ساختند اما سه تن دیگر با شلیک از پای درآمدند». عبدالکریم براهوی، والی ولایت نیمروز گفت تاهنوز تایید شده است که ۳۶ تن در این
حمله‌ها کشته شده و ۶۶ تن دیگر زخمی گردیده اند. به گفته او، ۲۱ تن از کشته شده‌ها افراد ملکی و ۱۵ تن دیگر اعضای نیروهای امنیتی افغانستان می‌باشند.
اما براساس گفته‌های شاهدان عینی و مقام‌های امنیتی، این حمله «تلفات سنگینی» به جا گذاشته است و احتمال دارد شمار تلفات افزایش یابد. فرمانده امنیه ولایت نیمروز گفت که تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد که حمله کننده‌ها از پاکستان وارد این ولایت شده اند.
ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان که با جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دارد، در گذشته نسبتاً باثبات بوده است. این بزرگ ترین حمله‌یی است که در این اواخر از سوی شورشیان راه اندازی شده است.
هنوز هیچ گروهی این حمله را به عهده نگرفته است، اما این گونه حمله‌ها معمولاً از سوی گروه طالبان راه‌اندازی می‌شود. همزمان با واگذاری مسوولیت‌های امنیتی از نیروهای بین‌المللی به نیروهای افغانستان، حملات شورشیان افزایش یافته است.
قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی همه نیروهای رزمی بین‌المللی از افغانستان خارج شوند و مسوولیت‌های امنیتی را نیروهای داخلی این کشور به عهده بگیرند. مقام‌های افغان گفته اند که هدف حملات ضعیف نشان دادن نیروهای امنیتی افغانستان می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.