اظهار امیدواری نوازشریف به توانایی ارتش افغانستان

- ۱۹ جوزا ۱۳۹۲

نخست‌وزیر پاکستان گفته که امیدوار است ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان، پس از خروج نیروهای بین‎المللی شرایط کشورشان را کنترل کنند.
نواز شریف در دیدار با گوئیدو وستروله وزیر خارجه آلمان گفت: حملات هواپیماهای بدون سرنشین نقض استقلال و تمامیت ارضی کشور ما و همچنین قوانین بین‌الملل هستند و باید متوقف شوند. ما بارها درباره این حملات اعتراض کرده‌ایم. این حملات کاملاً غیرقابل قبول هستند.
این اظهار نظرات نواز شریف به دنبال جدیدترین حمله هواپیماهای بدون سرنشین در روز پنجشنبه در شمال وزیرستان بیان شده که در آن شش تن از جمله یکی از فرماندهان شبه‌نظامیان کشته شدند.
نواز شریف همچنین تصریح کرد که پاکستان آماده است تا به خروج نیروهای ائتلافی از افغانستان کمک کند و امیدوار است که ارتش و نیروهای امنیتی افغان بتوانند شرایط را پس از خروج این نیروهای ائتلافی از کشورشان کنترل کنند.
سرتاج عزیز، مشاور نواز شریف در امور خارجی نیز گفت، مذاکره در خصوص مسالۀ حملات هواپیماهای امریکا در راس برنامه سفر جان کری، وزیر امور خارجه امریکا به اسلام‌آباد قرار دارد.
وی افزود، پاکستان مساله حملات هواپیماهای بدون سرنشین را در جریان سفر کری به اسلام‌آباد مطرح می‌کند.
گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان که شنبه وارد اسلام‌آباد شده در جریان نشستی با سرتاج عزیز گفت، وی از حساس بودن موضوع حملات هواپیماهای بدون سرنشین برای پاکستان مطلع است.
وستروله در نشستی که با نواز شریف داشت نیز خاطر نشان کرد: آلمان برای حمایت از دولت جدید دموکرات پاکستان کمکی به ارزش حدود ۹۳٫۵ میلیون یورو را برای سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۳ در نظر گرفته است.
نواز شریف در این نشست از سرمایه‌گذاران آلمانی دعوت کرد تا در بخش انرژی پاکستان سرمایه‌گذاری کنند.
وی افزود: پاکستان از سرمایه‌گذاران آلمانی که قصد دارند در راه‌اندازی نیروگاه‌های انرژی گرمایی با پایه ذغال سنگ و گاز همکاری کنند، دعوت به سرمایه‌گذاری کرد.
وزیر امور خارجه آلمان به نواز شریف گفت که دولتش قصد دارد تا هیاتی از تجار آلمانی را به پاکستان اعزام کند و سفیر آلمان در پاکستان زمینه را برای سفر ۶۰ تاجر آلمانی به این کشور در مدت زمانی کوتاه آماده می‌کند.
نواز شریف گفت، پاکستان، آلمان را به عنوان یکی از نزدیکترین دوستان خود می‌داند و به عنوان نخست‌وزیر تمام تلاش خود را برای گسترش روابط دو جانبه انجام خواهد داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.