فراخوان ملی بر ضد پاکستان

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۱

برای نخستن بار یک حزب سیاسی افغانستان از مردم خواسته به منظور ایستاده‌گی در برابر تجاوز پاکستان بر مناطق مرزی افغانستان و دفاع از کشور، داوطلبانه ثبت‌نام کنند.
رییس حزب وفاق ملی افغانستان روز شنبه در یک نشست خبری از مردم خواست تا جهت اشتراک در فراخوان ملی، نام‌های شان را به این حزب ثبت کنند.
بسم الله شیر رییس این حزب می‌گوید که تصمیم دارند یک لشکر بزرگی از افغان‌ها را به خاطر جواب به حملات راکتی پاکستان، به ولایت کنر بفرستند.
او گفت: «برای مردم افغانستان پیامم این است که بیاید برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی با هم منسجم شویم، از امکانات که در دست داریم برای جلوگیری از حملات پاکستان اقدام کنیم، و اراضی اشغال شده خود را دوباره از تصرف پاکستان آزاد سازیم.»
حملات راکتی پاکستان از چندین ماه به این سو بر مناطق شرقی کشور ادامه دارد و تلاش‌های حکومت به خاطر متوقف ساختن آن، تا کنون نتیجه‌یی در پی نداشته است.
رییس حزب وفاق ملی از مردم پاکستان خواست تا بالای حکومت و نظامیان آن کشور فشار وارد کنند تا از راکت پراگنی‌ها بر افغانستان دست بر دارند.
وی همچنان از جامعه جهانی و ناتو خواست تا در مورد اقدامات شان به خاطر حملات راکتی پاکستان به افغانستان، معلومات دهند.
موضوع فراخوان ملی در حالی از سوی مسوولان این حزب مطرح می‌شود که چندی پبش رییس‌جمهور گفته بود که عمل بالمثل را در مقابل حملات راکتی پاکستان انجام نمی‌دهند.
درهمین حال، حکومت افغانستان تاکید دارد که این مساله را از طریق گفتگو و راه های دیپلوماتیک با مقام‌های پاکستانی، حل می‌کند.
شماری از باشنده‌گان کابل نیز این حرکت حزب وفاق ملی را به فال نیک گرفته و می‌گویند که برای دفاع از کشور در خط اول جنگ می‌ایستند.
تعدادی از کارشناسان نظامی به این باور اند که اگر به سطح ملی علیه این حملات اقدام شود، نتایج مثمر در پی خواهد داشت.
جنرال امین الله امرخیل یک مقام پیشین امنیتی و آگاه نظامی می‌گوید: اگر مردم به این فراخوان لبیک بگویند اطمینان می‌دهم که در نخست با دست خالی شروع خواهیم کرد.
برخی از اعضای مجلس نماینده‌گان نیز روز شنبه به وزیر خارجه کشور هشدار داده اند که اگر اقدامات جدی را به‌خاطر متوقف شدن این حملات روی دست نگیرد، وی را از وظیفه اش سلب صلاحیت می‌کنند.
نماینده‌گان می‌گویند که حکومت افغانستان جهت پرتاب راکت به مناطق شرقی کشور از سوی پاکستان به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.