دادستانی‌کل: تحقیقات پروندۀ تجاوز گروهی بر یک قابله در سمنگان تکمیل شده است

- ۰۱ سرطان ۱۳۹۸

دادستانی‌کل اعلام کرده است که تحقیقات قضیه تجاوز گروهی بر یک قابله در ولایت سمنگان تکمیل شده است.
دادستانی‌کل دیروز در یک خبرنامه گفته است، متهمین قضیه تجاوز گروهی بر یک قابله در ولایت سمنگان در دو گروه سنی قرار دارند؛ که چهار تن آنان زیر سن تثبیت شده و شش تن دیگرشان دارای سن قانونی(بالای ۱۸ سال) می‌باشند.
mandegarدر این خبرنامه آمده است که این قضیه از سوی ریاست منع خشونت علیه زنان و رسیدهگی به تخلفات اطفال دادستانی استیناف ولایت سمنگان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته که بر بنیاد یافته‌ها، قابله‌یی که مورد تجاوز قرار گرفته؛ شش سال است در این کلینیک ایفای وظیفه می‌کند.
به گفتۀ دادستانی‌کل، یافته‌های تحقیقات نشان می‌دهد که متهمان قضیه افزون بر آزار و اذیت، لت‌وکوب و تجاوز جنسی، پول نقد و زیورات متضرر این قضیه را نیز به سرقت برده‌اند.
این اداره تأکید کرده که دادستان موظف این قضیه برای مجازات متهمانی که سن قانونی را تکمیل کرده‌اند، به جرم تجاوز جنسی، قانون منع خشونت علیه زنان را در نظر گرفته است.
دادستانی‌کل خاطرنشان کرده است، در سال ۱۳۹۷ به دو هزار و ۷۰۱ قضیه خشونت علیه زنان رسیدهگی شده که از این میان، ۱۹۵ مورد آن تجاوز جنسی می‌باشد.
این در حالی است که قضیه تجاوز جنسی گروهی بر یک قابله به تاریخ ۲۶ ثور سال جاری در کلینیک آبخورک ولسوالی رودآب ولایت سمنگان رخ داده و در پیوند به آن، ۱۰ تن از سوی نیروهای کشفی و امنیتی بازداشت شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.