کرزی به نمایندۀ ویژۀ امریکا: صلح نباید وسیلۀ اهداف خارجی‎ها قرار گیرد

- ۰۴ سرطان ۱۳۹۲

رییس‎جمهور کرزی با جیمز دابنز نماینده ویژۀ ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان دیدار کرد.
بر بنیاد خبرنامۀ ریاست‎جمهوری، در این دیدار که عصر روز گذشته در ارگ انجام شد، هر دو جانب در رابطه با پروسه صلح و دفتر طالبان در قطر، بحث و تبادل نظر کردند.
رییس‌جمهور کرزی در این دیدار یک ‌بار دیگر تاکید کرد که افغانستان خواهان پروسۀ صلحی می‌باشد که به تمام معنی تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها باشد و وسیلۀ اهداف خارجی‌ها قرار نگیرد.
حامد کرزی افزود که افغانستان خواهان پروسه صلحی می‌باشد که باعث تقویت نظام، وحدت ملی و حفظ دست‌آوردهای بیشتر از یک دهۀ گذشته در کشور گردد.
در اعلامیۀ ارگ ریاست‎جمهوری، هیچ اشارۀ به این که نمایندۀ ویژۀ امریکا در این دیدار در بارۀ پروسۀ صلح و دفتر طالبان در قطر چه گفته است، نشده است.
جیمز دوبینز، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان یک روز پس از آن عازم کابل شده است که حکومت افغانستان گفته است یک موافقتنامه تحریری با ایالات متحده امریکا در مورد چگونگی اجراآت دفتر طالبان نقض شده است.
قای دابینز پس از گشایش دفتر گروه طالبان به دوحه، پایتخت قطر، سفر کرد و قرار بود با نماینده‌گان این گروه دیدار کند، اما جنجال بر سر چگونگی گشایش دفتر طالبان، مانع این دیدار شد.
این دومین سفر آقای دابینز به کابل به عنوان نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.