ادامۀ راهپیمایی در تخار در اعتراض به فساد اداری

- ۰۷ سرطان ۱۳۹۲

راهپیمایی هزاران نفر از ساکنان ولایت تخار در اعتراض به آنچه که فساد در ادارات این ولایت می خوانند، برای چهارمین روز ادامه یافته است.
معترضان خشمگین، والی، فرمانده پولیس و رییس امنیت ولایت تخار را به دست داشتن در فساد و همکاری با گروه‎های مسلح غیرقانونی متهم می کنند. آنها هشدار داده اند که تا زمان برکناری این سه مقام از پست‌هایشان به تظاهرات ادامه خواهند داد.
حاجی جمشید، از سازماندهان این راهیپایی گفت که خواست اساسی مردم ولایت تخار، کناره گیری این مقامات از سمت‌های دولتی‌شان است.
آقای جمشید گفت: «ما حق ملت را می خواهیم، امروز هیاتی از کابل آمده و با مقام های ولایت دیدار کرده اگر حق مردم داده نشود ما از تظاهرات دست نخواهیم کشید.»
اشتراک کنندگان راهیپمایی به رسم اعتراض در وسط شهر خیمه زده‌اند و دامنه راهپیمایی را تا خیابانی که به بزرگراه شمال وصل است گسترش داده اند.
معترضان همچنین با سر دادن شعارهای «مرگ بر خاینین» و «ما حق خود را می‌خواهیم» گفته اند که برای اداره امور ولایت تخار، به افرادی نیاز دارند که به گفته آنها از فساد اداری پاک باشند.
هیچ یک از مقام‌های ارشد محلی در ولایت شمالی تخار؛ والی، فرمانده پولیس و رییس امنیت تاکنون واکنشی در مورد این اتهامات نشان نداده اند.
راهپیمایی در مرکز تالقان جریان عادی ترافیک را برهم زده و این مسله انتقاد برخی از ساکنان شهر را به همراه داشته است.
تصاویر ویدیویی که از جریان راهیپمایی در شهر تالقان منتشر شده نشان می‌دهد که بسیاری از مغازه‌های شهر تعطیل است.
راهپیمایی در تخار در حالی وارد چهارمین روز شده که اخیراً شماری از هواداران جنرال دوستم در ولایت جوزجان با سازماندهی راهپیمایی‌ علیه محمد عالم ساعی والی این ولایت، آقای ساعی را مجبور به ترک ولایت کردند.
تظاهرات در ولایت جوزجان یک روز پس از درگیری افراد جنرال دوستم و محافظان والی جوزجان سازماندهی شده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.