والی هرات هنگام اعلام استعفایش: کرزی مصلحت‎‏گرا است

- ۰۷ سرطان ۱۳۹۲

دکتر داوود شاه صبا والی هرات روز پنجشنبه به دلیل آن‌چه که او کارشکنی بیش از حد مافیای زور و فساد به ویژه شهردارِ ولایت هرات عنوان کرد، از سمتش کناره‌گیری کرد.
والی هرات از موارد گوناگون نقض قانون توسط مقام‌های ارشد حکومتی پرده برداشت و همچنان از مصلحت‌‎گرایی حامد کرزی رییس جمهور افغانستان انتقاد کرد. به گفتۀ آقای صبا، گروه‌های ویژۀ منفعت‌طلب با استفاده از بستر مصلحت‌گرایانۀ نظام به نقض اصول اداری ادامه می‌دهند.
والی هرات، اداره مستقل ارگان‌های محلی را به بنگاه معاملات تشبیه کرده گفت، تا زمانی که فساد در این اداره از بین نرود، افغانستان هیچگاه به سوی حکومتداری خوب به پیش نخواهد رفت. او در ادامه گفت که ایجاد اصلاحات و انجام کارهای مثبت، حمایت لازم را از جانب کابل ندارد.
آقای صبا می‌گوید که در یک سال گذشته ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی با تشویق قانون‌گریزی در مربوطات هرات بر مشکلات افزوده است. او افزود که ادامۀ کار در چنین وضعیت، خود بی‌مسوولیتی بزرگ است.
در این حال، شماری از باشنده‌گان هرات کناره‌گیری آقای صبا را ضایعۀ جبران‌ناپذیر در راستای توسعه و ثبات در آن ولایت می‌خوانند.
همایون یکی از شهروندان هرات می‌گوید که این خبر برای مردم هرات و منافع آنان نگران‌کننده است، زیرا به گفتۀ وی، آقای صبا در زمان تصدی این وظیفه توانسته بود منابع زیاد مالی را برای هرات جذب کند.
شکیب یکی دیگر از باشنده‌گان هرات با ابراز تاثر در پیوند با این خبر می‌گوید که آقای صبا همواره در پی ایجاد تغیرات مثبت سیاسی و اقتصادی در هرات بوده است.
خواستیم در این مورد دیدگاه مسوولان ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی را نیز داشته باشیم، اما آنان از ابراز نظر در پیوند با گفته‌های آقای صبا خود داری کردند.
داوود صبا در اوایل ماه سنبله سال ۱۳۸۹ خورشیدی بر اساس فرمان حامد کرزی، رییس‌جمهور افغانستان به صفت والی هرات توظیف شده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.