وزیرمشاور رییس‌جمهور: مردم بدخشـان دیگر احساس امنیت نمی‌کنند

- ۰۷ سنبله ۱۳۹۱

باشنده‌گان ولایت بدخشان از افزایش ناامنی‌ها در این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.
سید امین طارق وزیر مشاور رییس‌جمهور و یکی از اعضای شورای عالی صلح که به تازه‌گی سفری به بدخشان داشت، روز گذشته در نشستی که از سوی این شورا برگزار شده بود، گفت که مردم بدخشان از وضعیت امنیتی این ولایت نگران اند و دیگر احساس امنیت نمی‌کنند.
به گزارش بست‌باستان، وی به طور مثال از برگزاری نماز عید در این ولایت با حضور والی بدخشان در فرماندهی پولیس یاد کرد و گفت که قرار بود این مراسم در مسجد سربازار برگزار شود، اما ناامنی مانع آن شد.
او افزود که به اساس گفت‌وگوهایی‌که آنان با مردم داشتند، دریافتند که باشنده‌گان چهارده ولسوالی بدخشان از ناامنی رنج می‌برند.
به باور وی، بی‌عدالتی در دستگاه حکومت، به قدرت رسیدن شماری از مجاهدین و به دور ماندن متباقی آنان از قدرت از مهم‌ترین دلایل افزایش ناامنی هاست.
او از مردم بدخشان خواست تا متحد شده و یک دست در آیندۀ سیاسی کشور سهیم شوند تا از چشم دولتمردان نیفتند.
منورشاه اخگر رییس اداری و سرپرست ولایت بدخشان نیز در نشست روز گذشته گفت که اکثر ناامنی‌ها در این ولایت به اثر مداخلات پاکستان به میان آمده است و بیگانگان نمی‌خواهند که بدخشان بازسازی شده و انکشاف یابد.
وی به حضور شماری از افراد موترسایکل سوار در سطح شهر اشاره کرد که سبب بی‌نظمی و ناامنی می‌شوند و آن‌ها را نیز عوامل خارجی خواند.
اما میر عبدالرحمان رییس معارف بدخشان، نشرات غیراسلامی شماری از رسانه‌ها را سبب نارضایتی مردم و افزایش بی‌بند و باری و ناامنی خواند.
اشتراک کننده‌گان این نشست خواستار ایجاد کمیته‌یی برای گفت‌وگو با طالبان شدند تا از راه صلح، امنیت در این ولایت بهبود یابد.
گفتنی است که فعالیت‌های مخالفان مسلح در شماری از ولسوالی‌های بدخشان به وضوح دیده می شود که تا کنون قربانی‌های زیادی گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.