نی: تأثیرگذاری رسانه‎های اجتماعی فوق‎العاده است

- ۰۱ اسد ۱۳۹۲

موسسۀ نی، حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان، «هفته رسانه‌های اجتماعی» را گرامی داشت.
مسوولان این نهاد گفته‌اند این شبکه‌ها قدرت شگفت انگیزی در مبارزه با قانون شکنی دارند.
هفتۀ رسانه‌های اجتماعی در افغانستان در نخستین هفتۀ ماه اسد از سوی نهادهای مدافع آزادی بیان تجلیل می‌شود. براساس اظهارات مسوولان نی در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار تن در افغانستان از شبکۀ اجتماعی فیسبوک استفاده می‌کنند.
مجیب خلوتگر رییس موسسه نی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از این هفته گفت: «بیایید از این قدرت استفاده کنیم تا حکومت افغانستان را به تعهداتی که در کنفرانس‌های بین المللی، قوانین رایج افغانستان و معاهدات بین‌المللی داده است، الزاماً وادار کنیم تا به تعهداتش عمل کند».
در حال حاضر هزاران جوانان افغان از رسانه های اجتماعی فیسبوک، تویتر، لینکدین و یوتیوب استفاده می‌کنند. از میان رسانه های اجتماعی، فیسبوک بیشترین استفاده کننده را در میان جوانان افغان دارد.
فعالان شبکه‌های اجتماعی می‌گویند رویدادها در شبکه‌های اجتماعی بدون واسطه به مخاطبان انتقال می‌یابند و هیچ نوع سانسوری در انتقال رویدادها وجود ندارد.
آقای خلوتگر گفت شبکه‌های اجتماعی با سرعت فوق العاده‌یی رویدادها را انعکاس می‌دهد.
فعالان عرصه رسانه‌یی می‌گویند بیشتر رسانه‌های افغانستان وابسته هستند بنا براین نمی‌توان انتظار داشت که مطالب را با بی‌طرفی کامل نشر کنند.
حلیمه حسینی یک فعال عرصه رسانه در این محفل گفت دلیل اصلی تاثیر گذاری رسانه‌های اجتماعی این است که این رسانه‌ها به منابع قدرت و پول وابسته نیستند.
خانم حسینی گفت: «رسانه‌های اجتماعی به‌خاطر مستقل بودن هستند که می‌توانند بالاترین تاثیر گذاری را در جامعه داشته باشند. اگر گفته می‌شود که رسانه‌های اجتماعی به قدرتی تبدیل شده اند که می‌توانند دولت‌ها را کنترول کنند، شاید مربوط به همین ویژه‌گی کلان شان است که نه به دولت و نه به پول وابسته اند.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.