سازمان استخبارات آلمان: به امریکا اطلاعات استخباراتی نداده‌ایم

- ۲۲ اسد ۱۳۹۲

سازمان استخبارات آلمان این مساله را که اطلاعات تلفن‌های همراهی که برای سازمان امنیت ملی امریکا می‌فرستد برای انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان و پاکستان استفاده می‌شوند، رد کرد.
به نوشته روزنامه گاردین، رونالد پوفالا، رییس دفتر صدراعظم آلمان به یک کمیته پارلمانی این کشور گفت، اطلاعات شبکه تلفن همراه که سازمان استخبارات آلمان ارسال آن‌ها برای سازمان‌های اطلاعاتی خارجی را پذیرفته، به حد کافی دقیق نیستند که بتوان با استناد به آنها به تعیین مکان دقیق پرداخت.
پوفالا، رییس دفتر صدراعظم آلمان که مسوول سازمان استخببارات آلمان است به خبرنگاران گفت: سازمان امنیت ملی امریکا و سازمان اطلاعات انگلیس تضمین‌هایی کتبی داده‌اند که به قوانین آلمان پایبند خواهند بود.
پس از آنکه فاش شد سازمان اطلاعات آلمان با سازمان امنیت ملی امریکا و سازمان اطلاعات انگلیس همکاری کرده و برای آنها صدها میلیون اطلاعات را در هر ماه می‌فرستد، این سازمان‌ با انتقادات گسترده روبه‌رو شد.
چند روز پیش گزارش شد که اطلاعات تلفن‌های همراه که برای سازمان امنیت ملی امریکا فرستاده شده برای هدف قرار دادن یک گروه تروریستی استفاده شده و این اقدام موجب مرگ یک شهروند آلمانی در اکتبر ۲۰۱۰ طی حمله یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی در منطقه وزیرستان در مرز پاکستان و افغانستان شده است.
دادستان فدرال آلمان در ماه جولای حکم داد که مرگ این شهروند آلمانی به نام بنیامین ای، براساس قوانین بین‌المللی قانونی بوده زیرا وی یک غیرنظامی حفاظت شده تحت قوانین حقوق بشر بین‌المللی نبود و عضو یک گروه مسلح سازمان یافته بوده است.
سازمان اطلاعات آلمان این مساله را که اطلاعات تلفن همراه بنیامین یی را به سازمان امنیت ملی امریکا داده تا وی را ترور کند، رد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.