۲۰ تن در چند حادثۀ امنیتی کشته شدند

- ۲۶ اسد ۱۳۹۲

در حملات جداگانه در نقاط مختلف کشور ۲۰ تن کشته شدند. در میان کشته شده‌گان این حوادث چهار عضو نیروهای امنیتی، ۹ کارگر یک شرکت سرک‌سازی و زنان و کودکان شامل می‌باشند.
مقامات پولیس روز شنبه خبر دادند که در حمله شورشیان مسلح بر یک کمپ سرک سازی در ولایت هرات، ۹ کارگر و یک پولیس کشته شدند. این حمله بامداد روز شنبه در ولسوالی کرخ ولایت هرات انجام شد.
عبدالرووف احمدی، سخنگوی پولیس هرات گفت که مهاجمان پیش از حمله بر کمپ کارگران، بر یک پوسته پولیس حمله کرده بودند: «دیشب بالای پوسته امنیتی کجه در ولسوالی کرخ یک تعداد مخالفین مسلح حمله کردند. در جریان درگیری، تلفات سنگین بر دشمن وارد شد».
عبدالروف احمدی در ادامه افزود: «بعد از این که طالبان از محل متواری شدند، بالای کمپ کارگران حمله کردند». گفته شده است که در هنگام این حمله کارگران سرک‌سازی در خواب بودند.
هنوز هویت کارگران کشته شده مشخص نیست؛ اما طالبان با ارسال پیامی به رسانه‌ها مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته و ادعا کرده اند که ۱۱ فرد دولتی را به قتل رسانده اند.
ولسوالی کرخ در ۳۵ کیلومتری شهر هرات قرار دارد و جادۀ حلقوی افغانستان از این ولسوالی می‌گذرد.
همزمان در دو رویداد جداگانه در ولایت هلمند، هشت فرد ملکی کشته شدند. مقامات ولایت هلمند گفته‌اند که در اثر انفجار دو ماین در مناطق «شکرزو» و «نوکرزو» ولسوالی سنگین، شب شنبه سه زن کشته و یک زن دیگر زخمی شدند. این زنان پیاده از محل عبور می‌کردند.
در واقعه دیگری، صبح روز شنبه یک موتر مسافربری در ولسوالی «مارجه» با ماین کنار جاده‌یی برخورد کرد که در نتیجه آن سه کودک، یک زن و یک مرد کشته شدند.
تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حملات را بر عهده نگرفته است؛ اما در گذشته شورشیان طالبان برای مقابله با نیروهای خارجی و دولتی از این تاکتیک استفاده کرده اند. سازمان ملل در گزارش اخیر خود، شورشیان مسلح را مسئول افزایش قابل توجه مرگ افراد ملکی در افغانستان خوانده است.
همچنان در ولسوالی بالا بلوک ولایت فراه سه عضو نیروهای امنیتی در یک حمله انتحاری کشته شدند. عبدالرحمان ژوندی، سخنگوی والی فراه به دویچه وله گفت که حمله کننده می خواست فردی به نام ضابط جلیل را که صاحب یک شفاخانه خصوصی است، هدف قرار دهد، اما به هدف نرسیده مواد انفجاری اش را منفجر کرد. جلیل قبلاً یک مقام امنیتی بوده است. به گفته او، یک تن از کشته شدگان حادثه یک فرمانده پولیس محلی و دو تن دیگر محافظان جلیل می‌باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.