حامد کرزی: طالبان به ‌اشارۀ باداران‎شان غیرنظامیان را می‎کشند

- ۰۹ سنبله ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی حملۀ انتحاری در ولایت کندهار و ماین‌گذاری‌ها در ولایات هلمند و بغلان را که در اثر آن‌ها شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند، به شدت محکوم کرد.
براساس خبرنامۀ ارگ ریاست‏‎جمهوری، آقای کرزی گفت که کشتار عامه توسط طالبان با اشارۀ باداران‌شان در حالی صورت می‌گیرد که پروسۀ انتقال مسوولیت امنیتی از نیروهای بین‌المللی به نیروهای افغان موفقانه به پیش می‌رود و نیروهای خارجی در حال بیرون‌شدن از افغانستان اند.
حامد کرزی گفت که در این اواخر طالبان به حدی ناتوان شده اند که بیشتر افراد ملکی به‌خصوص کارگران، انجنیران، زنان و کودکان را هدف قرار می‌دهند و این را به اثبات می‌رساند که به‌جز از ویرانی و کشتار مردم ملکی و بی‌گناه چیز دیگری از دست‌شان بر نمی‌آید.
او گفت: رهبران و فرماندهان طالبان باید بدانند که با انجام چنین جنایات، بجز از نفرت و انزجار مردم و عذاب الهی، چیزی را نصیب نخواهند شد و در نزد ملت مسلمان افغانستان پاسخگو خواهند بود.
در حملۀ انتحاری روز گذشته در نزدیکی چوک شهیدان شهر کندهار ۶ تن از غیرنظامیان شهید و در حدود ۲۰ تن دیگر زخمی گردیدند.
همچنان، شب گذشته در اثر برخورد یک موتر مسافربری با ماین جاسازی شده توسط طالبان در ولسوالی سنگین ولایت هلمند ۱۲ فرد ملکی به‌شمول یک زن کشته شدند و عصر دیروز در اثر انفجار ماین در ولسوالی دوشی ولایت بغلان ۵ چوپان بچه کشته و ۳ تن دیگر زخمی گردیدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.