گرامی‌داشت از کارنامه‎های قهرمان ملی در سراسر افغانستان

- ۱۹ سنبله ۱۳۹۲

از دوازدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور، به گونۀ گسترده در سراسر افغانستان گرامی‌داشت به عمل آمد.
مردم روز گذشته با برگزاری مراسم ختم قرآن‌کریم در سراسر کشور، به روح پر فتوح فرزانه مرد جهاد و مقاومت مردم افغانستان شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور اتحاف دعا کردند.
شهروندان بلخ در مراسمی به مناسبت دوازدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی، بر ایجاد وحدت ملی و عدالت ملی در کشور تأکید ورزیدند.
در این گردهمایی، شماری از نماینده‌گان مردم در مجلس و شورای ولایتی بلخ، مسوولان ارگان‌های محلی بلخ، مقامات ارشد نظامی در شمال، نماینده‌گان سیاسی کشورهای دوست مقیم در مزارشریف، شماری از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی ونیز برخی از فرماندهان جهادی شرکت کردند.
استاد عطا محمد نور والی بلخ نیز در پیامی گفته است: احمدشاه مسعود یک فرمانده متفکر و عالی دورۀ جهاد و مقاومت بود.
استاد عطا در پیامش بر اتحاد و همبستگی ملی میان مردم افغانستان تأکید کرده است.
والی بلخ قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود را یک فرمانده متفکر و عالی دورۀ جهاد و مقاومت عنوان کرد و افزود: وی در دوران جهاد از خود شایستگی و لیاقت نشان داده است.
در این حال، از ولایت‌های دیگر کشور نیز خبر می‌رسد که مردم از دوازدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور به گونۀ با شکوهی گرامی‌داشت به عمل آورده‌اند.
شهروندان کشور با ستایش از کارنامه‌های قهرمان ملی، بر ادامۀ راه او تأکید کرده‎اند.
مراسم گل‌گذاری
همچنان صبح دیروز مراسم رسمی گل‌گذاری در پای منار مقاومت در کابل با حضور معاونین رییس جمهور، اعضای کابینه، شخصیت‌های سیاسی و علاقه‌مندان قهرمان ملی برگزار گردید.
احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور در ۱۸ سنبلۀ سال ۱۳۸۰ در ولسوالی خواجه بهاوالدین تخار توسط دوتن از تروریستان عرب جام شهادت نوشید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.