کرزی به کلینتون: افغانستان به ۱۱ سال قبل برنمی‌گردد

- ۰۴ میزان ۱۳۹۱

رییس‌جمهور کرزی در سفر به امریکا عصر روز گذشته در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا در نیویورک دیدار کرد.
دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: حامد کرزی در این دیدار با اشاره به گزارش‌های غیرواقعی برخی از رسانه‌های غربی در خصوص آینده افغانستان،اظهار داشت که این امر باعث نگرانی مردم افغانستان شده است.
رییس جمهور افغانستان ضمن یادآوری از دستاوردهای دولت افغانستان در ۱۱ سال گذشته، تصریح کرد: گزارش‌های غیر واقعی رسانه‌های غربی درباره افغانستان، بر موفقیت‌ها در افغانستان، تأثیر منفی می‌گذارد.
کرزی خاطرنشان کرد که افغانستان هیچگاه به ۱۱ سال پیش برنمی‌گردد.
بر اساس این منبع، حامد کرزی در خصوص روند مذاکرات صلح، حمله سربازان افغان به نظامیان خارجی و تحویل بقیه زندانیان به دولت افغانستان نیز با وزیر خارجه امریکا بحث و گفت‌وگو کرد.
ریس جمهور افغانستان با اشاره به نقش پاکستان در روند مذاکرات صلح افغانستان، اظهار داشت: برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان، به تلاش‌های مشترک خود با دولت پاکستان ادامه می‌دهد تا طالبان حاضر به مذاکره شود.
در این اواخر برخی رسانه‌های غربی با نگرانی از اوضاع افغانستان پس از ۲۰۱۴، گمانه‌زنی کرده بودند که افغانستان پس از این سال، دچار بحران امنیتی و سیاسی خواهد شد.
همچنین برخی از رسانه‌های دیگر غربی، گزارشی را در خصوص تبانی دولت افغانستان با طالبان پس از سال ۲۰۱۴ میلادی، منتشر کردند که دولت افغانستان به شدت آن را رد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.