کدام تیم آسیایی قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۴ برازیل خواهد شد؟

- ۰۲ میزان ۱۳۹۲

چهار تیم ایران، کره‌جنوبی، جاپان و استرالیا به صورت مستقیم به جام‌جهانی صعود کردند و اردن نیز برای حضور در این مسابقات باید به دیدار نماینده آمریکای‌جنوبی برود. «بلیچر ریپورت» در گزارشی به بررسی احتمال قهرمانی یک تیم آسیایی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برازیل پرداخته است.
تیم‌های زیادی از قاره‌های اروپا و آمریکا تاکنون توانسته‌اند به قهرمانی در جام‌جهانی برسند اما از قاره‌های دیگر تاکنون تیمی نتوانسته است به این افتخار بزرگ دست یابد.
پیشینه تاریخی
حضور تیم‌های آسیایی در جام‌جهانی به سال ۱۹۳۸ بر‌می‌گردد؛ جایی که هند شرقی حضوری نا‌امیدکننده در این رقابت‌ها داشت که پس از شکست سنگین ۶ بر صفر برابر مجارستان در همان بازی اول حذف شد. حضور کره‌جنوبی در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۰۲ که همراه جاپان یکی از میزبانان این رویداد بودند، یک اتفاق بزرگ برای قدرت‌نمایی فوتبال آسیا در سطح جهانی بود. آنها موفق شدند تیم‌های بزرگی چون ایتالیا و اسپانیا را شکست دهند اما در نیمه نهایی با یک گل مغلوب آلمان شدند تا ترمزشان کشیده شود. دیگر نمایش خوب تیم ملی کره‌جنوبی در جام‌جهانی ۲۰۱۰ بود. آنها موفق شدند در آن مسابقات به دور دوم صعود کنند اما برابر اروگوئه ناکام بودند و از گردونه مسابقات حذف شدند. جاپان نیز در جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ توانست به دور دوم جام‌جهانی صعود کند اما در هر دو بار تیم‌های ترکیه و پاراگوئه موفق به حذف جاپان شدند.
عربستان در جام‌جهانی ۱۹۹۴ موفق شد با برتری برابر مراکش و بلژیک به دور دوم صعود کند اما در این مرحله برابر سوئد شکست خورد و حذف شد.
استرالیا نیز در سال ۲۰۰۶ که هنوز در قاره اقیانوسیه بود توانست به دور دوم مسابقات صعود کند ولی برابر ایتالیا شکست خورد و حذف شد.
تیم‌های آسیایی در مجموع توانستند به ۱۶ پیروزی در جام‌جهانی دست یابند (کره‌جنوبی شش پیروزی، جاپان چهار پیروزی، عربستان سعودی دو پیروزی، استرالیا دو پیروزی، کره‌شمالی یک پیروزی، ایران یک پیروزی) که نشان از پیشرفت این قاره نسبت به قبل دارد.
کدام تیم آسیایی می‌تواند قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۴ شود؟
در حال حاضر اگر یک تیم آسیایی بتواند قهرمان جهان شود، آن تیم جاپان خواهد بود. سامورایی‌های آبی در رده چهل‌ودوم رده‌بندی فیفا قرار دارند و نخستین تیم راه یافته به جام‌جهانی بیستم هستند.
کره‌جنوبی نیز در سال‌های گذشته پیشرفت زیادی کرده است. لیگ فوتبال این کشور در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌یی داشته و پدیده‌های با استعدادی به فوتبال این کشور معرفی کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.