تشکیل کمیسیون برای کاهش نامزدان

- ۱۹ میزان ۱۳۹۲

رییس کمیسیون حل منازعات، یک جرگه‌ ١۴ نفری را به نام تفاهم کاندیدان ریاست جمهوری، به منظور کاهش تعداد نامزدان ریاست جمهوری سال آینده تشکیل داده است.
به گزارش خبرگزاری جمهور گفته می‌شود که ۱۴ تن از سوی صبغت الله مجددی ــ رییس کمیسون حل منازعات ــ قرار است هفته آینده به منظور کاهش تعداد نامزدان ریاست جمهوری در یک جرگه جمع شوند.
به گفته برگزارکننده‌گان، جرگه از سوی رییس کمیسیون حل منازعات ایجاد شده است که از بزرگان و علمای ولایات مختلف تشکیل یافته و رهبری آن را اسدالله وفا معاون مجددى بر عهده دارد.
اعضای جرگه می‌گویند: آن‌ها تلاش دارند تا کاندیداهایى را که احتمال پیروزی شان اندک است، مجبور کنند که به نفع دیگران بگذرند و از کاندیداهایی که برنامه های شان مشابه اند نیز خواهش خواهند کرد که متحد شوند.
در این جرگه بزرگانی از ولایات بدخشان، بلخ، ننگرهار، غزنی، قندوز، لوگر، خوست، پکتیا، هلمند، میدان وردک، لغمان، کنر، دایکندی و سرپل عضویت دارند.
معین مرستیال عضو اسبق مجلس نماینده‌گان و عضو فعلی این جرگه، می گوید: قرار است آن‌ها در روز اول هفتۀ آینده، اولین نشست خود را آغاز و با نامزدان احتمالی گفت‌وگو کنند.
به گفته آقای مرستیال با کاهش تعداد کاندیداها، هم مصارف کمیسیون مستقل انتخابات کاهش می‌یابد و هم مردم می‌توانند در هنگام رای‌دهی، کاندیداى مورد علاقۀ خود را پیدا کنند.
وی گفت که برنامه‌ها و اولویت‌های شماری از کاندیدان نزدیک است. پس به همین خاطر جرگه تلاش یکجا شدن آن‌ها را می‌کند تا مشترکاً روی برنامه‌های شان کار کنند.
خبرگزاری جمهور

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.