افغانستان به جمع ۱۶ تیم برتر فوتبال نونهالان سال آسیا پیوست

- ۲۷ میزان ۱۳۹۲

مسوولان در کمیته ملی المپیک افغانستان می گویند تیم ملی فوتبال نونهالان کشور، به جمع شانزده تیم فوتبال سال آسیا در رقابت های دور نهایی نونهالان فوتبال آسیا راه یافته است.
به گفته مسوولان، تیم فوتبال نونهالان افغانستان در دور مقدماتی رقابت های فوتبال نونهالان زیر ۱۴ سال آسیا، با کسب شش امتیاز به دور بازیهای نهایی که قرار است در ازبکستان برگزار شود، صعود کرد.
کمیته ملی الکمپیک افغانستان، با نشر خبرنامه یی گفته است که در آخرین ارزیابی هیأت برگزاری رقابت های مقدماتی نونهالان فوتبال آسیا، تیم نونهالان افغانستان، به عنوان یکی از بهترین تیم های دوم گروه های ۸ گانه دور مقدماتی این رقابت ها به دور نهایی نونهالان زیر ۱۴ سال آسیا سال ۲۰۱۴ صعود کرده است.
در خبرنامه آمده است،‌این تیم که در دور مقدماتی رقابت های فوتبال نونهالان زیر ۱۴ سال آسیا در نیپال شرکت کرده بود با دو پیروزی و یک باخت به عنوان تیم دوم گروه سوم به دور نهایی راه یافت.
براساس خبرنامه کمیته ملی المپیک، دور نهایی این رقابتها با اشتراک ۱۶ تیم از ۴ زون قاره آسیا در ازبکستان برگزار خواهد شد.
در دور نهایی این رقابت ها تیم های زون شرق تیم های کوریای جنوبی، جاپان، چین و کوریای شمالی، از زون مرکز تیم های ازبکستان (به عنوان میزبان) تاجیکستان، پاکستان و تیم نونهالان افغانستان، از زون غرب تیم های ایران، سوریه، عربستان و عراق، از زون آسیا و اقیانوسیه تیم های استرالیا، تیمور شرقی، مالزیا و تایلند حضور خواهند داشت.
اولین دوره رقابت های فوتبال زیر ۱۴ سال آسیا به صورت رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۴ میلادی و با میزبانی کشور ازبکستان برگزار می شود.
این برای اولین بار است که فوتبال افغانستان در رده های سنی مختلف جز ۱۶ تیم برتر آسیا قرار می گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.