فوتبال افغانستان مجوز مربی‌گری درجه دو آسیا را بدست آورد

- ۰۴ عقرب ۱۳۹۲

مقامات فدارسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد که این کشور توانسته است برای اولین بار در تاریخش مجوز مربی‌گری درجه دو (ب) آسیا را بدست آورد.
براساس اعلام فدراسیون فوتبال افغانستان دوره آموزشی»ب» توسط مربیان فدراسیون فوتبال آسیا، ۲۳ میزان آغاز شده است.
اردشیر پور نعمت، مربی ایرانی فدراسیون فوتبال آسیا مسوولیت آموزش مربیان افغان را به عهده دارد و در این دوره ۱۷ مربی افغان که قبلا دوره آموزشی مربی گری درجه ۳ را دریافت کرده بودند، حضور دارند.
دوره آموزشی این مربیان ۲۱ روز اعلام شده که مربیان افغان به صورت عملی و نظری به فراگیری فنون فوتبال مدرن خواهند پرداخت.
فدراسیون فوتبال افغانستان برگزاری این دوره آموزشی را برای مربیان افغانستان یک موفقیت خوانده و گفته است که انتظار دارد در آینده نزدیک فدراسیون فوتبال آسیا دوره آموزشی مربی‌گری درجه یک (الف) را نیز در این کشور برگزار کند.
علی‌رضا آقازاده، دبیر فدراسیون فوتبال افغانستان نیز در این باره به بی‌بی‌سی گفت که فدراسیون فوتبال افغانستان بعد از ۵ سال تلاش توانسته که فدراسیون فوتبال آسیا را برای آموزش دوره»ب» در این کشور متقاعد کند.
او در ادامه افزود که فدراسیون فوتبال درنظر دارد که تعداد مربیان در افغانستان را از نظر کمی و کیفی افزایش دهد و این روند برای رشد فوتبال افغانستان ضروری است.
آقای آقازاده با اشاره به آموزش دوره «ب» که برای اولین بار در تاریخ افغانستان برگزار می‌شود، گفت اکنون تعداد مربیان افغان که مجوز رسمی فدراسیون فوتبال آسیا را داراند به حدود ۴۵ نفر می‌رسد.
او تاکید کرد که اکنون ۴ هزار باشگاه فوتبال در سراسر افغانستان وجود دارد که فدراسیون فوتبال افغانستان در نظر دارد تا مربیان این باشگاه ها را آموزش دهد.
دبیر فدراسیون فوتبال افغانستان افزود که اکنون در حدود ۸۰ هزار بازیکن در سراسر افغانستان ثبت شده که این افراد در مدارس و باشگاه های فوتبال در سراسر افغانستان به بازی فوتبال رو آورده اند.
او در ادامه بیان داشت که اکنون در شهر کابل ۲۰ باشگاه ورزشی مختص دختران وجود دارد و در ولایت‌های هرات، مزار شریف و پروان نیز باشگاه مخصوص زنان وجود دارد.
فوتبال افغانستان در سالهای اخیر رشد قابل ملاحظه‌یی داشته است. این کشور در سال جاری قهرمان کشورهای جنوب آسیا شد.
در حال حاضر افغانستان در رده بندی فیفا در رتبه ۱۳۳ جهانی و ۲۱ آسیا قرارد دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.