امروز هند میزبان کنفرانس «تجارت با افغانستان» است

گزارشگر:27 عقرب 1392 - ۲۶ عقرب ۱۳۹۲

دهلی جدید امروز میزبان کنفرانس بین‌الملی تجارت و سرمایه‌گذاری برای افغانستان است.
این نشست زیر نام «تجارت با افغانستان « با حضور ۲۵۰ تاجر و سرمایه‌گذار از نوزده کشور منطقه و جهان برگزار خواهد شد.
این نشست از سوی وزارت‌های خارجۀ افغانستان و هند به همکاری اتاق‌های تجارت و صنایع دو کشور با حضور سرمایه‌گذاران نزدیک به ۲۰ کشور جهان راه‌اندازی می‌گردد.mandegar
وزارت خارجۀ افغانستان می‌گوید، در نشست بین المللی تجارت با افغانستان فرصت‌های تجارت و سرمایه گذاری در این کشور توسط مقام‌های دولتی تشریح خواهند شد.
وزارت خارجه می‌گوید، برگزاری همچو نشست‌ها می‌تواند زمینه خوب را برای رشد تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور فراهم سازد.
جانان موسی زی سخنگوی وزارت خارجه گفت: «در کنفرانس دوشنبه و سه شنبه، بیشتر از ۲۵۰ تجار از کشورهای مختلف به شمول مقام‌های افغانستان و هند اشتراک می‌کنند. این کنفرانس می‌تواند یک فرصت دیگر خوب هم برای جلب سرمایه گذاری در افغانستان و هم برای نمایش محصولاتی که در این کشور تولید می‌گردند، باشد.»
به اساس معلومات وزارت خارجۀ افغانستان، در نشست بین المللی تجارت با افغانستان وزرای مالیه، زراعت، معادن، انکشاف شهری، ترانسپورت و صحت عامۀ کشور حضور خواهند داشت.
در این نشست به نماینده‌گی از افغانستان قرار است حضرت عمرزاخیلوال وزیر مالیۀ این کشور سخنرانی کرده و فرصت‌های موجود سرمایه گذاری را در افغانستان توضیح دهد.
در حاشیۀ این نشست، یک نمایشگاه تولیدات افغانستان راه‌اندازی می‌گردد و چند توافقنامۀ همکاری میان اتاق‌های تجارت و صنایع دو کشور نیز به امضا خواهند رسید.
هند سال گذشته نیز میزبان یک نشست بین‌المللی اقتصادی زیر نام جلب سرمایه‌گذاری در افغانستان بود.
از سوی دیگر، اتاق تجارت و صنایع افغانستان برگزاری چنین نشست‌های بین المللی را برای تقویت تجارت و سرمایه گذاری در این کشور، مهم می‌داند.
هند از کمک‌کننده‌های بزرگ افغانستان به شمار می‌رود و به گفتۀ وزارت خارجه، میزان کمک‌های این کشور به افغانستان در بیش از یک دهۀ گذشته به دو میلیارد دالر می‌رسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.