رییس کمیتۀ اطلاعات سنای امریکا: کرزی ناگهانی تصمیم می‌گیرد «بستره‌های خویش را بسته و روان استیم»

گزارشگر:12 قوس 1392 - ۱۱ قوس ۱۳۹۲

mandegarرییس کمیتۀ اطلاعات سنای امریکا، رییس‌جمهور کرزی را متهم به گرفتن تصامیم ناگهانی کرد.
دیان فاینشتاین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، آقای کرزی را به خاطر به تعویق انداختن امضای توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن شدیداً مورد انتقاد قرار داد.
او به «سی‌ان‌ان» گفت که تمام فیصله‌های رییس‌جمهور کرزی ناگهانی اند. این عضو ارشد سنای امریکا گفت: «کرزی تا حد زیاد از فرط عصبانیت در مورد چیزهایی که شاید اصلاً وجود نداشته باشند، قربانی فکری‌ست که برای یک لحظه در ذهنش به وجود می‌آید.»
او در بارۀ برگشت طالبان هشدار داد و گفت: «گزارش‌هایی وجود دارند که طالبان در موقعیت برگشت دوباره قرار دارند. گزارش‌هایی نیز وجود دارند که نیروهای افغان احتمالاً نخواهند توانست مصارف خود را تمویل کنند و بنابراین امکان آن موجود است که شصت درصد خاک این کشور به‌دست طالبان بیافتد و این یک نگرانی بزرگ است. پس موضوع این توافقنامه مطرح می‌شود و چنانچه کرزی به دلایل خاص عصبانی است، نمی‌خواهد این توافقنامه را امضاء کند.»
مایک راجرز عضو مجلس نمایندگان امریکا نیز در مورد به تعویق افتادن توافقنامۀ امنیتی و دفاعی میان کابل و واشنگتن ابراز نگرانی کرد.
آقای راجرز گفت: «ما تعهد کرده بودیم که باقی می‌مانیم، اما اکنون بستره‌های خود را بسته و روان استیم. من به شما می‌گویم که اولین کسی که آسیب خواهد دید، او زن افغان است. طالبان قبلاً پنج صد مکتب را بستند که بیشتر آن‌ها مکاتب دخترانه بود.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.