فرمانده پولیس غزنی: عملیات در اجرستان موفقانه پایان یافت

- ۱۵ سنبله ۱۳۹۱

فرمانده پولیس ولایت غزنی می‌گوید، عملیاتی که دو هفته پیش در ولسوالی اجرستان آغازشده بود، موفقانه به پایان رسید. او همچنان ‏گفت که راه‌های ولسوالی‌هایی‌که توسط طالبان مسدود شده بودند، باز شده اند. ‏
زرور زاهد، فرمانده پولیس ولایت غزنی روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: «عملیاتی که دوهفته قبل به هدف بازگشایی راه ولسوالی اجرستان ونیز پاکسازی ساحه از وجود هراس افگنان به رهبری نیروهای امنیتی افغان در این ولسوالی راه اندازی شده بود، دیروز موفقانه به پایان رسید».
فرمانده پولیس غزنی گفت، درجریان این عملیات تلفات سنگینی به مخالفان مسلح دولت وارد شده است؛ «در نتیجه ۱۲ جنگجوی طالب کشته، ۸ تن زخمی و۴ تن دیگر گرفتارشده اند». او افزود که به نیروهای امنیتی کدام آسیبی نرسیده است. فرمانده پولیس غزنی همچنان گفت:
حضور طالبان در اجرستان باعث برهم خوردن امنیت در دیگر ولسوالی‌های نیزشده بود. آن ها راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های جاغوری و مالستان را مسدود کرده و حکومت را هشدار داده بودند که از ادامه ی عملیات در ولسوالی اجرستان دست بردارند.
فرمانده پولیس غزنی درحالی از موفقیت در اجرستان سخن می‌گوید که دراین اواخر ناامنی‌ها در شهرغزنی افزایش یافته و باشنده‌گان غزنی از این وضعیت نگران اند.
عبدالاحد یک تن ازباشندگان مرکز غزنی می‌گوید: «اوضاع امنیتی دراین روزها دراین ولایت زیاد خراب شده، هفته قبل صاحب شاه قاضی رییس شورای ولایتی غزنی ازسوی طالبان درساحه امن غزنی ترورشد. دور روز پیش در داخل شهر غزنی در ساحه چرم گری میان طالبان و پولیس درگیری صورت گرفت که درجریان درگیری یک دکاندار و یک دختر ۱۲ ساله که دانش آموز مکتب بود، کشته شد و۳ فرد ملکی دیگر زخمی شدند».
او از نیروهای امنیتی ولایت غزنی خواست که برای تامین امنیت مردم این ولایت توجه جدی نمایند.
گفته می‌شود که در جریان عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی اجرستان به این نیروها نیز تلفاتی وارد شده است، اما فرمانده پولیس می‌گوید به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.
آقای زاهد گفت، راه ولسوالی اجرستان که ازسوی طالبان به روی مردم مسدود شده بود، پس از پایان عملیات دوباره بازگشایی شده است، اما شماری ازباشنده‌گان ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و اجرستان می‌گویند که هنوز هم راه‌ها مسدود اند.
ولسوالی دور افتادۀ اجرستان از ناامن‌ترین ولسوالی‌های غزنی به شمار می‌رفت. پیش از این، این ولسوالی سه بار به دست طالبان سقوط کرده بود و ساختمان ولسوالی آن همواره مورد حملات راکتی طالبان مسلح قرار داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.