شمار جاسوسان انگلیسی در افغانستان افزایش می‌یابد

- ۲۹ میزان ۱۳۹۲

بخش جاسوسی اداره ضد اطلاعات ارتش انگلیس (ام. آی ۶) در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به اینکه افغانستان به یک «خلاء اطلاعاتی» تبدیل خواهد شد و تروریست‌ها تهدیدهای بیشتری علیه انگلیس اعمال خواهند کرد، خواستار نیروی کمکی در این کشور شد.
به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، منابع اطلاعاتی اعلام کردند، ام .آی ۶ در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها نسبت به یک تهدید تروریستی از جانب افغانستان پس از خروج نیروهای انگلیس در سال آیندۀ میلادی از دیگر آژانس‌های اطلاعاتی خواستار اعزام نیروی کمکی شد.
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس متعهد شده تا نیروهای کشورش تا دسامبر سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج شده و مسئولیت امنیتی در برابر طالبان و دیگر گروه‌های افراط‌گرا را به نیروهای دولت افغان محول کند.
وزراء‌ تاکید می‌کنند که نیروهای افغان آماده انجام وظیفه و به عهده گرفتن مسوولیت امنیتی کشورشان هستند اما منابع دولتی انگلیس می‌گویند، آژانس‌های اطلاعاتی بسیار نگرانند که افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو در سال ۲۰۱۴ میلادی دوباره به پایگاه مناسبی برای تروریست‌های بین‌المللی تبدیل شود.
انتظار می‌رود شورای امنیت ملی پیش از پایان سال جاری میلادی درباره افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ میلادی به رایزنی بپردازد.
یک منبع آگاه گفت: آژانس‌های انگلیس که پیشتر برتهدیدهای بالقوه شبه نظامیان یمن و سومالی متمرکز شده‌اند، هشدار می‌دهند که القاعده به دنبال سوء استفاده از کمبود توجه نسبت به افغانستان است.
این منبع، افغانستان را به عنوان ضعیف‌ترین رشته ارتباطی در برنامه اطلاعات خارجی انگلیس توصیف کرده و می‌گوید: ما به شدت به اطلاعات دفاعی وابسته شده‌ایم. هنگامی که ارتش انگلیس از افغانستان خارج شود خلاء بزرگی در ظرفیت اطلاعاتی ما به وجود می‌آید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.