مجلس سنا: پروسۀ صلح متوقف شود

- ۰۴ سرطان ۱۳۹۲

شماری از نماینده‌گان مجلس سنا، از دولت خواستند ضمن تغییر رویکرد در قبال طالبان برای انجام مذاکرات صلح، با جدیت بیشتری با اعضای این گروه برخورد کند.
فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا روز سه‌شنبه گفت: مذاکرات صلح با ادامه حملات انتحاری به نتیجه نمی‌رسد از این رو حکومت افغانستان باید با تغییر موضع، جدیت بیشتری در برخورد با طالبان از خود نشان دهد.
صبح روز گذشته چهار تن از عوامل انتحاری هنگامی‌که قصد داشتند با مدارک جعلی وارد منطقه‌یی شوند که کاخ ریاست جمهوری، وزارت دفاع و مقر نیروهای سازمان سیای امریکا در آن قرار دارد، با نیروهای امنیتی درگیر و در پی تبادل آتش کشته شدند.
هدایت الله رهایی نماینده ولایت بامیان نیز در نشست عمومی روز گذشتۀ مجلس سنا گفت: گروه طالبان با هدف قرار دادن کاخ ریاست‌جمهوری بار دیگر نشان دادند که هیچگاه خواهان برقرای صلح در افغانستان نیست.
وی خاطر نشان کرد: طالبان که هر روز مردم و نیروهای دولتی افغانستان را هدف قرار می‌دهد و شماری از مردم بی‌گناه افغانستان را می‌کشد، چگونه مدعی است که به دنبال مذاکره و صلح است.
رهایی با تأکید به این‌که حکومت افغانستان باید دفتر سیاسی طالبان در قطر را مسدود کند، گفت: با ادامه حملات انتحاری و مسلحانه، دفتر طالبان در قطر به مرکزی برای تقویت مالی و ارتباطی این گروه به منظور حملات بیشتر در افغانستان مبدل خواهد شد.
شماری از آگاهان سیاسی و مقامات افغانستان نیز معتقدند با تداوم حملات انتحاری و اقدامات مسلحانه سخن گفتن از مذاکرات صلح بی معنی است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.