احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





یک دیپلومات ناتو در آستانۀ نشست وزرای خارجۀ این سازمان: تنظیم مصارف نیروهای افغان را ناتو به عهده خواهد داشت

- ۱۴ قوس ۱۳۹۱

نشست وزرای خارجۀ کشورهای عضو ناتو امروز سه شنبه در بروکسل برگزار می‌شود و آیندۀ افغانستان یکی از موضوعات مهم، در این نشست خواهد بود.
قرار است در این نشست، روی این مساله بحث شود که کمک بیش از ۴ میلیارد دالری سالانه وعده داده شده به نیروهای امنیتی افغان بعد از سال ۲۰۱۴، چگونه اداره و تنظیم گردد.
یک دیپلومات ناتو در این خصوص گفته است، حکومت افغانستان می‌خواهد مصرف آن را خود به دست داشته باشد، ولی نگرانی‌های غرب در مورد موجودیت فساد گسترده در افغانستان باعث خواهد شد که ناتو خود، نقش عمده را در پیشبرد و تنظیم کمک‌های بین‌المللی به نیروهای افغان بعد از سال ۲۰۱۴ در دست داشته باشد.
قرار است داکتر زلمی رسول وزیر خارجه افغانستان در این نشست وزرای خارجۀ ناتو در بروکسل، از سوی حکومت افغانستان نماینده‌گی کند.
فشارهای داخلی در غرب جهت ختم جنگ افغانستان افزایش یافته است، جنگی که در آن، پیشرفت زیادی مشاهده نمی‌شود و روز یکشنبه در ادامه همین نا آرامی‌ها، یک قرارگاه هوایی امریکایی در شرق افغانستان مورد حمله تندروان قرار گرفت.
وزیر خارجۀ پاکستان حنا ربانی کهر که کشورش از نقش کلیدی برای ثبات افغانستان برخوردار است، هم در اجلاس ناتو شرکت خواهد داشت.
قرار است در اجلاس آیندۀ وزرای خارجه کشورهای ناتو، وزرای خارجه روسیه و امریکا باهم دیدار کنند و روی سلسله موضوعات مهم دوجانبه، از جمله موضوع افغانستان بحث نمایند.
به گفتۀ سخنگوی ناتو، هدف این دیدار، تقویت دوباره روابط با روسیه و همکاری آن کشور در موضوع سوریه و هم جهت ایجاد سهولت در موضوع خروج نیروهای ناتو از افغانستان می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.