داکتر عبدالله عبدالله و دو معاونش ثبت نام کردند

- ۰۹ میزان ۱۳۹۲

داکتر عبدالله عبدالله با معاونانش محمد خان از شاخۀ حزب اسلامی افغانستان و حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در کمیسیون مستقل انتخابات ثبت نام کردند.
آقای عبدالله پس از ثبت نام به خبرنگاران گفت که او به اجرای قانون اساسی متعهد است و مبارزه با فساد و فقر، در صدر برنامه‌های انتخاباتی او خواهد بود.
داکتر عبدالله گفت که حکومتی تشکیل خواهد داد که همه مردم افغانستان خودرا در آن ببینند. او گفت که برای گسترش خدمات تعلیم و تربیه و صحت تلاش خواهد کرد.
داکتر عبدالله عبدالله را علاوه بر معاونانش، حامیان اصلی‎ او در در وقت ثبت نام همراهی کردند، از جمله محمد یونس قانونی، رییس پیشین مجلس نماینده‌گان، عبدالهادی ارغندیوال، رییس حزب اسلامی و وزیر اقتصاد، صلاح‌الدین ربانی، رییس موقت جمعیت اسلامی و رییس شورای عالی صلح، عطامحمد نور، والی بلخ و نورالحق علومی رهبر حزب متحد ملی و شماری از نمایندگان مجلس.
آقای عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ یکی از رقیبان جدی حامدکرزی بود و در نتیجه رای کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، انتخابات به مرحله دوم کشانده شد. اما آقای عبدالله به دلیل انتقادهایش از کمیسیون مستقل انتخاباتی افغانستان در مرحله دوم انتخابات شرکت نکرد و کمیسیون مستقل انتخابات حامدکرزی را به عنوان برنده انتخابات اعلام کرد.
براساس اعلام کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، در انتخابات ۲۰۰۹ آقای کرزی ۴۹ درصد آرا و آقای عبدالله ۳۱ درصد آرا را بدست آوردند.
عبدالله عبدالله دومین فردی است که رسماً به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثب نام می‌کند. پیش از او بسم‌الله شیر ثبت نام کرده است.
هر چند شماری دیگر از سیاستمداران هم برای شرکت در انتخابات به عنوان نامزد اعلام آمادگی کرده‌اند، اما تا حال ثبت نام نکرده‌اند. از آن جمله اشرف غنی احمد زی رییس پیشین کمیسیون انتقال مسوولیت امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای داخلی و قیوم کرزی برادر حامد کرزی رییس جمهوری هستند.
از زلمی رسول وزیر خارجه، عبدالرب‌رسول سیاف و حنیف اتمر هم به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نام برده می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.