هند آموزش نیروهای ویژه افغانستان را آغاز کرد

گزارشگر:30 قوس 1392 - ۲۹ قوس ۱۳۹۲

هند اعلام کرد که روز گذشته رسماً آموزش نیروهای ویژه افغانستان را آغاز کرد.
به گفته سخنگوی ارتش هند، این کشور آموزش یک گروه از نیروهای ویژه افغان را در بیابانهای راجستان در حالی آغاز کرده است که این اقدام در واقع نشان دهنده تعامل فزاینده این کشور با افغانستان همزمان با تدارک نیروهای خارجی برای خروج از افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی است.mandegar-4
نیروهای نظامی افغانستان سال‌هاست در آموزشهای نظامی در هند شرکت می‌کنند با این حال این نخستین بار است که نیروهای ویژه افغانستان با کماندوهای هندی تمرین مشترک برگزار خواهند کرد.
افغانستان مدتهاست هند را برای خرید تجهیزات نظامی از جمله هلیکوپتر، تانک، و تجهیزات توپخانه و نیز حضور بیشتر در آموزش نیروهای افغان همزمان با خروج نیروهای خارجی از این کشور تحت فشار قرار داده است.
هند اعلام کرده است در صورت فروش تسلیحات سنگین به افغانستان، پاکستان و نیز گروههای مسلح در افغانستان به شدت تحریک خواهند شد. با این حال در آموزش نیروهای افغانستان نقش بیشتری به عهده گرفته است.
نزدیک به شصت عضو نیروهای ویژه افغانستان این ماه در کمپ تیپ دهم نیروهای ویژه ارتش هند در بیابان تار در جدهور راجستان هند آموزش های خود را آغاز کرده اند.
سخنگوی ارتش اعلام کرد تمرکز این تمرین‌ها مبارزه با شبه نظامیان و عملیات ضد تروریسم و نیز عملیات در مناطق روستایی و محیط های واقعی است.
به گزارش رویترز، نیروهای ویژه افغانستان که با کمک آمریکا تشکیل شده است، قرار است در راس مبارزه با طالبان قرار گیرند.
یک افسر دیگر ارتش هند گفت تمرکز تمرین‌های راجستان اجرای عملیات با حداقل تلفات و نیز جلوگیری از خسارت و تلفات ناخواسته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.