اعضای مجلس: در شرایط کنونی چگونه می‌توان انتخابات را برگزار کرد

گزارشگر:8 جدی 1392 - ۰۷ جدی ۱۳۹۲

برخی اعضای مجلس نماینده‎گان با اشاره به افزایش ناامنی‎ها در برخی از مناطق کشور، از وضعیت امنیت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ابراز نگرانی کردند.
سید نادر شاه بحر، عضو مجلس نماینده‎گان در نشست روز گذشتۀ مجلس اظهار داشت: با آنکه مردم افغانستان به برگزاری انتخابات در موعد مقرر باور دارند، اما در برگزاری آن یک نوع پارادوکس به نظر می‎رسد.mandegar-1
بحر افزود: مسوولان امنیتی افغانستان هر آن چیزی را که می‎گویند، دور از واقعیت است، زیرا از سویی ناامنی‎ها در افغانستان افزایش یافته و از سویی‎ آنها از تامین امنیت در انتخابات خبر می‎دهند.
به گفته وی، در برخی از مناطق افغانستان، ناامنی‎ها روز به روز افزایش می‎یابد و اگر این روند به این صورت پیش رود، انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان زیر سوال خواهد رفت.
چندی پیش کمیسیون مستقل انتخابات نیز ناامنی‎ها را در کشور یکی از چالش‎های پیش روی انتخابات دانسته و از مسوولان امنیتی کشور خواسته بود تا برنامه‎های خود را به طور کتبی بفرستند.
با این حال، مسوولان امنیتی نیز چندی پیش در مجلس سنا از تامین امنیت انتخابات خبر داده و گفته بودند که انتخابات سال آینده افغانستان از سوی این نیروها بدون دخالت نیروهای خارجی تامین خواهد شد.
در همین حال، عبدالولی نیازی، عضو دیگر مجلس نیز از تامین امنیت در انتخابات اظهار ناامیدی کرده است و می‌گوید که حتی در جایی که امنیت نباشد، عبادت هم ناممکن است.
به باور وی، اظهارات مسوولان امنیتی و مسأله ناامنی‎ها در افغانستان برای تمام مردم این کشور معلوم و مشخص است که چه تناقضاتی وجود دارد.
قاضی عبدالرحیم، عضو دیگر مجلس از وضعیت امنیتی انتقاد کرده و گفت که نیروهای امنیتی افغان تنها امنیت مراکز را تامین کرده و در دیگر مناطق ناامنی‎ها همچنان وجود دارد.
وی از پارلمان افغانستان خواست تا موضوع امنیت کشور را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار داده و مسوولان امنیتی را برای پاسخگویی به مجلس بکشاند.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ۱۶ حمل سال آینده برگزار شود و از سویی هم آخرین نظر سنجی در کشور نشان می‎دهد که علاقمندی مردم افغانستان به شرکت در انتخابات این کشور افزایش یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.