از عزت پولیس پاسداری شود بدماشی هـما و آبروی مجلس

گزارشگر:10 چدی 1392 - ۰۹ جدی ۱۳۹۲

لت‎وکوب یک افسر پولیس از سوی هما سلطانی عضو مجلس نماینده‎‏گان، واکنش‎های تند مقام‎های حکومتی، اعضای مجلس نماینده‎گان و شهروندان کشور را برانگیخته است.
هما سلطانی روز یکشنبه در مقابل سفارت پاکستان در کابل، یک افسر پولیس را لت و کوب کرده است.
وزارت داخله این عمل این عضو مجلس را به شدت نکوهش کرده و از مجلس نماینده‎گان خواسته که با این وزارت در زمینۀ بررسی این اقدام همکاری نماید.mandegar-2
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله به رسانه‎ها گفت که پولیس در شرایط دُشواری وظیفه اجرا می‌کند و باید از سوی مقام‎ها و شهروندان احترام شود.
آقای صدیقی افزود که تحقیقات آنان در این خصوص نشان می‌دهد که هما سلطانی در برابر این پولیس، عقده‌یی برخورد کرده و سرباز پولیس در این رویداد مقصر نبوده است.
اعضای مجلس نماینده‎گان نیز این اقدام غیرقانونی هما سلطانی را به شدت محکوم کرده اند.
عرفان الله عرفان عضو هیأت اداری مجلس نماینده‎گان می‌گوید که هیچ وکیلی حق ندارد که اتباع افغانستان را مورد توهین و تحقیر قرار دهد.
او گفت: « این یک عمل زشت و ناروا است؛ ما به عنوان هیات اداری این عمل را شدیداً تقبیح و محکوم می‌کنیم؛ نباید یک وکیل دست به عملکردی بزند که در حقیقت عزت مجلس را زیر سؤال ببرد.»
توهین و لت‌وکوب افسر پولس توسط هما سلطانی واکنش‎های شهروندان کشور را در صفحات اجتماعی فیسبوک به دنبال داشته است.
استاد پرتو نادری شاعر و نویسندۀ کشور در صفحۀ فیسبوکش به گونۀ طنزآمیزی نوشته است: … جایی خواندم که هما سلطانی بانوی پولادین و جگر‌آور پارلمان که سال‌هاست از ملا عمر رهبر خشم و خشوت و خون و آتش با مهربانی میزبانی می‌کند، برای رسیدن به صلح و آرامش، سرانجام مشت‌هایش را گره کرد و چنان در خیابانی بر سر و صورتِ یک افسر پولیس کوبید که می‌گویند دیگر حتا داوودزی وزیر داخله را شهامت رفتن به پارلمان نمانده است!
او نوشته است: من پشنهاد می‌کنم که این بانوی بازو پولادین و آهنین‌مشت را از کرسی پارلمان به میدان مسابقه‌های جهانی کشتی کج بفرستند تا افغانستان را در آن میدان خون وخشونت به سر فرازی برساند!.
آقای نادری همچنان نوشته که شماری او را ملامت کردند که چرا چنین کرده است؛ اما من می‌گویم کسی که سال‌هاست از ملاعمر با حوصله‌مندی و مهربانی میزبانی می‌کند، پس می‌تواند برای رسیدن به مصالحه معاون رییس‌جمهور را و در صورت لزوم رییس جمهور را نیز مشت آن‌چنانی بکوبد؛ برای آن که چرا دستگاه دولتی را به ملا عمر تسلیم نمی‌دهند تا همای سعادت بر هما سلطانی سایه اندازد و آن‌گاه گرگ و آهو در یک آبشخور آب بنوشند!
تصاویری که از سوی رسانه‎ها به نشر رسید، نشان می‎دهد که بانو سلطانی به تکرار به صورت و دهان افسر پولیس حمله می‎کند.
دادستانی کل گفته است که در صورت به دست آوردن مدارک معتبر این عضو مجلس را بازداشت خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.