استقبال اتحادیۀ ژورنالیستان از «عفو» رسانه‎ها توسط رییس‎جمهور کرزی

گزارشگر:22 جدی 1392 - ۲۱ جدی ۱۳۹۲

دفتر ریاست‌جمهوری خبر داده که رییس‌جمهور کرزی در نشستی با مسوولان درجه اول نهادهای عدلی و قضایی کشور، هدایت داده است تا تمامی دوسیه‌هایی که در سال‌های گذشته، برای خبرنگاران و رسانه ها ساخته شده است، مورد عفو قرار گیرد.
ایمیل فیضی، سخنگوی رییس‌جمهور در این مورد گفته است: « در نشست عدلی و قضایی که پنجشنبه گذشته برگزار شد و در آن قاضی القضات و لوی سارنوال در کنار دیگر بزرگان عدلی و قضایی حضور داشتند، فیصله شد که دوسیه‌های خبرنگاران و رسانه‌ها، عفو شود.»mandegar-3
اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان با استقبال از این تصمیم رییس‌جمهور، از نهادهای عدلی و قضایی کشور تقاضا دارد تا در زودترین فرصت ممکن به اجرای این فیصله بپردازند.
رییس جمهور کرزی، نزدیک به یک ماه قبل، در نشستی که با مسوولان رسانه‌ها و نهادهای صنفی خبرنگاران داشت، وعده سپرده بود که این دوسیه‌ها را مورد عفو قرار می‌دهد.
اکثر این دوسیه‌ها به وسیلۀ کمیسیون غیر قانونی»رسیده‌گی به تخطی‌ها و شکایات رسانه‌یی « که در راس آن وزیر اطلاعات و فرهنگ قرار دارد، ساخته شده بود، در حالی که هیچ پایه و اساس قانونی و اسناد و مدارک محکمه پسند در این دوسیه ها وجود ندارد.
اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان، تنها نهادی بود که با پیگیری جدی، هم از طریق نشست‌های خبری و پخش اعلامیه‌ها و هم به وسیلۀ فرستادن نامه‌های رسمی خواستار اصدار حکم رسمی رییس جمهور، در این رابطه، به مراجع عدلی و قضایی شده بود.
نامه‌های رسمی این اتحادیه به آدرس‌های دفتر ریاست جمهوری، دفتر ادارۀ امور ریاست جمهوری، شورای امنیت ملی، داد گاه عالی، لوی سارنوالی و وزارت اطلاعات و فرهنگ،فرستاده شده بود.
حالا که رییس جمهور به وعده‌اش وفا کرده و برای بیرون کشیدن این دوسیه‌ها از دایرۀ اجراات عدلی و قضایی، هدایت رسمی داده است، یکبار دیگر تقاضا داریم تا نهاد های عدلی و قضایی کشور، با سرعت به اجرای این حکم بپردازند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.