چرا شما ثروتمـند نمی‌شوید؟

گزارشگر:14 دلو 1392 - ۱۳ دلو ۱۳۹۲

بخش دوم و پایانی

mandegar-3ـ برای امروز زنده‌گی می‌کنید نه فردا!
فکر کردن به موضوعاتی که قرار است در آینده در انتظار ما باشند بسیار سخت است درحالی‌که ما اکنون احتیاجات و خواسته‌هایی داریم؛ بلِ‌ برق باید پرداخت شود، فرزندان به تعطیلات نیاز دارند و… . اما مشکل این‌جاست که بسیاری از کارها و رفتارهایی که دربارۀ آن فکر نشده است، به هدر رفتن پولی که در کارت اعتباری پس‌انداز شده است، منجر می‌شود. پس این جمله‌ را به خاطر داشته باشید: «الان پس‌انداز کن، بعداً ثروتمند شو!»

۷ـ سرمایه‌گذار تک‌ترفندی هستید
شما به اندازۀ کافی خوشبخت هستید که با سرمایه‌گذاری کردن پول‌های‌تان تنهـا در یک بخش ثروتمند شوید. مثل این‌که بسیار خوش‌شانس خواهید بود که یک لاتری را برنده شوید. اما این یک اسـتراتژی برای ثروتمند شدن نیست. یکی از بدترین اشتباهات اقتصادی این است که شما همۀ تخم مرغ‌های‌تان را درون یک سبد بگذارید. انجام این کار شما را با خطر مواجه می‌کند. سرمایه‌گذاری شما باید شامل چند سرمایه‌گذاری خوب با درجه خطرهای متفاوت و با قدرتِ بازگشت باشد.

۸ـ خودکار عمل نمی‌کنید
راز پس‌انداز کردن پول این‌جاست: اتوماتیک بودن!… پس‌انداز کردن به نظر می‌رسد یک عمل خودکار باشد. متأسفانه ما به دنیا نیامده‌ایم که پس‌انداز کنیم. ما به طور ذاتی حریص هستیم. مسوولیت‌پذیر بودن نیاز به انضباط دارد. بنابراین خودکار عمل کردن ما را مجبور می‌کند بدون این‌که تلاش زیادی کنیم، مسوولیت‌پذیر باشیم.

۹ـ هیچ حس اضطراری ندارید
ممکن است شما این احساس را داشته باشید که نیازی برای نگرانی با هدف خروج از بحران بدهی و یا پس‌انداز کردن ندارید، زیرا کسی و یا چیز دیگری از شما محافظت می‌کند. ممکن است این موضوع افزایش درآمد، یافتن شغل جدید و یا لاتری باشد. تا زمانی که این موضوع وجود داشته باشد، یک دلیل برای این‌که گام‌های خودتان را بردارید و ثروت‌مند شوید، وجود دارد.

۱۰ـ به‌راحتی تحت تأثیر قرار می‌گیرید
همۀ ما تأثیرپذیری‌های منفی در زنده‌گی‌مان داریم که شانس‌های ما برای ثروتمند شدن را تهدید می‌کنند. فرهنگ سطحی‌یی که ممکن است بر جامعۀ ما قرار گرفته باشد، می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین دلایل این تأثیرپذیری‌ها باشد و همراهی رسانه‌ها با این موضوع می‌تواند آن را چند برابر بدتر کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.